واکنش های بین المللی به عزل مرسی

۱۳ تیر ۱۳۹۲ | ۰۷:۱۳ کد : ۱۹۱۸۱۳۱ سرخط اخبار

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه  کشور اردن اعلام کرد به اراده ملت مصر و نقش نیروهای مسلح این کشور احترام می گذارد.
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در خبری  گزارش داد کنگره آمریکا تا روشن شدن هرچه بیشتر تحولات مصر، درخصوص کمک به این کشور بازنگری می کند.
از سوی دیگر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با صدور اطلاعیه ای از عزل محمد مرسی، رئیس جمهور مصر از قدرت استقبال کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای از عزل محمد مرسی، رئیس جمهور مصر از قدرت، استقبال کرد.آقای اد رویس در بیانیه ای نوشت: «جای تأسف است که مرسی یک سال پس از رهبری ناشایسته و تلاش برای ربودن قدرت برای اخوان المسلمین به درخواست های مردمی برای برگزاری انتخابات زود هنگام توجهی نکرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مرسی مانعی بر سر راه تحقق دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی ای بود که اکثر مردم مصر خواستار آن بودند. امیدوارم عزل وی راه را برای آینده بهتر مصر باز کند.من ارتش و تمامی احزاب سیاسی را به مشارکت برای پایه گذاری صلح آمیز نهادهای دموکراتیک و برگزاری انتخابات جدیدی که به استقرار کشوری با حفظ حقوق اقلیت ها منجر شود، ترغیب می کنم.اما هرگز اشتباه نکنید، مصر در روزهای خیلی سختی قرار نگرفته است.»

وزیر خارجه آلمان از حامیان هر دو گروه سیاسی در مصر خواست از خشونت پرهیز و گفتمان دموکراتیک را در کشورشان نهادینه کنند.به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان در سفر به یونان و دیدار با مقامات این کشور در خصوص تحولات مصر اظهار داشت: ما تحولات اخیر مصر را با دقت بسیار و با نگرانی زیاد زیر نظر داریم. از کلیه طرفهای درگیر در مصر می خواهیم مسیر مردمسالاری را ادامه دهند، از توسل به زور و خشونت، بپرهیزند و گفتگو را مبنای کار خود قرار دهند.

وستروله افزود: به اعتقاد من، این لحظات، پنج دقیقه نخست یک برهه تاریخی برای کشور مصر است. من از صمیم قلب، پیمودن مسیر دموکراسی را برای مصریان خواهانم.
وی خاطر نشان کرد: باید کلیه فعالان سیاسی درگیر در تحولات اخیر مصر که هم اکنون در مقابل هم ایستاده اند، بهم بپیوندند و برای دستیابی به مصالحه و حل و فصل اختلافات با یکدیگر گفتگو کنند تا در نهایت راهی را بیابند که این دموکراسی خواهی جوانان مصری در همان گام های اولیه اش با شکست مواجه نشود بلکه شانس و فرصت بروز و ظهور داشته باشد.


نظر شما :