نشریه مطرح فرانسوی مطرح کرد:

پیروزی روحانی، همه پرسی علیه احمدی نژاد!

۰۳ تیر ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۵ کد : ۱۹۱۷۷۷۶ سرخط اخبار

به گمان مفسر هفته نامۀ "لوپوئن" انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران همه پرسی علیه محمود احمدی نژاد نیز بود که ایران را از نظر اقتصادی و بین المللی دچار مشکلا بسیاری کرد .به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ "نیکلا باورز" افزوده است : ایران برغم بهره مندی از بزرگترین منابع نفت و گاز جهان از نظر اقتصادی در وضعیت مساعدی نیست .

مفسر لوپوئن که از اقتصاددانان به نام فرانسه نیز هست سپس با اشاره به رکود، تورم و بیکاری که به گفتۀ وی شامل بیش از 12 میلیون نفر از مردم ایران می شود افزوده است که بیکاری در ایران بیش از همه شامل جوانان و به ویژه 900 هزار جوان فارغ التحصیل کشور می شود.

به همین خاطر انتخاب حسن روحانی نه به معنای گسست، که به منزلۀ تغییر جهت است. اهمیت سخنان حسن روحانی در جریان کارزار انتخاباتی در این بود که او برای اولین بار بر پیوند میان اوضاع فاجعه بار اقتصادی کشور و برنامۀ هسته ای آن تأکید کرد. در این کارزار انتخاباتی حسن روحانی از جمله گفته بود : چه خوب است که سانترفیوژ بچرخد اما به شرطی که کارخانچات هم به پا باشند.

نیکلا باورز در پایان نوشته است که ایران از همۀ امکانات برای تبدیل شدن به قدرتی جدید برخوردار است : نه فقط ایران از جمعیتی فعال و آموزش دیده و سنت های قوی کارآفرینی و تجاری بهره مند است، بلکه نیز از منابع سرشار طبیعی و انسجام ملی قدرتمند برخوردار است که در تمدنی هزاران ساله ریشه دارد.

باورز با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران می گوید آمریکا نیز از نتایج رویکرد خود در قبال ایران به خوبی آگاه است به این معنا که از یک طرف راه گفتگو با حسن روحانی را نمی بندد و از سوی دیگر با اعمال تحریم های شدید اقتصادی راه را برای ورد شرکت های آمریکایی به ایران در آینده هموار می سازد


نظر شما :