دردسری که سفیر امریکا برای مرسی درست کرد

۰۱ تیر ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۲ کد : ۱۹۱۷۶۹۳ سرخط اخبار

 انتقاد سفیر آمریکا در قاهره از معترضان ضد دولت محمد مرسی که خواستار برکناری وی هستند، خشم فعالان ضد دولتی مصر را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آن پترسون»، سفیر آمریکا در قاهره پیشتر در یک سخنرانی گفته بود، تردید دارد که اعتراضات ضد دولتی موثر واقع شده باشد؛ اظهاراتی که خشم فعالان ضد دولتی مصر را به همراه داشت.

وی همچنین از روابط آمریکا با اخوان المسلمین تحت رهبری محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر به عنوان یک «ضرورت» دفاع کرد و گفت که روی کار آمدن این حزب بخشی از دولت انتخاب شده از طریق دموکراسی است.

آن پترسون روز سه شنبه در جریان سمیناری که توسط مرکز تحقیقات قاهره برگزار شده بود، گفت: برخی می گویند که اعتراضات خیابانی نتایج بهتری نسبت به انتخابات به همراه دارد، اما صادقانه بگویم من و دولتم نسبت به این مساله کاملا تردید داریم. مصر برای بهبود وضعیت اقتصادی اش به ثبات نیاز دارد و درگیر ی ها و اعتراضات بیشتر در خیابان چیزی به جز افزایش تعداد تلفات به همراه نخواهد داشت.

«شادی الغزالی حرب»، رهبر فعالان مخالف دولت مرسی گفت: پترسون تعصبات آشکاری نسبت به محمد مرسی و حزب اخوان المسلمین از خود نشان داد و اظهاراتش در راستای منافع دولت آمریکا، دشمنی مردم مصر را به همراه خواهد داشت.


نظر شما :