واکنش ایران به مصوبه پارلمان کانادا

۱۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۱۷۱۳۰ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه مصوبه اخیر پارلمان کانادا درباره کشورمان را مضحک و ناشی از اغراض سیاسی این کشور خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن مصوبه اخیر پارلمان کانادا، آن را مضحک و ناشی از اغراض سیاسی دولت کشوری دانست که با مشکل عدم مشروعیت سیاسی به خاطر تقلب در انتخابات آن کشور مواجه است.

عراقچی با بیان اینکه توجه به امور داخلی و مسائل خارجی مرتبط با منافع ملی، رویه نهادینه شده فعالیت همه پارلمان هاست، از مصوبه اخیر پارلمان کانادا اظهار تعجب کرد و گفت: در شرایطی که دادگاه فدرال کانادا وقوع تقلب در انتخابات سراسری این کشور را مورد تأیید قرار داده و مسائل مهم دیگری مانند نسل کشی بومیان کانادا به گونه ای که نقض حقوق اساسی این اقلیت توسط گزارشگران سازمان ملل متحد نیز مورد تأیید قرار گرفته همچنان بدون رسیدگی باقی مانده است، توجه جدی و رسیدگی فوری پارلمان کانادا به اینگونه امور، انتظار طبیعی افکار عمومی آن کشور می باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان این نکته که بانیان این اقدام صرفا بی اطلاعی و بی احترامی خود را نسبت به واقعیات جمهوری اسلامی ایران نشان داده اند، ابراز امیدواری کرد که پارلمان کانادا نسبت به سرنوشت صدها بومی این کشور به ویژه زنان و دختران بومی ناپدید شده در سال های اخیر واکنش فوری نشان دهد.

کلید واژه ها: پارلمان کانادا


نظر شما :