در دیدار صالحی با احسان اوغلو چه گذشت؟

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۹۱۶۱۵۰ سرخط اخبار
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن تاکید بر توقف جنگ و خونریزی در سوریه از افراط گرایی در این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، به جده علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در حاشیه برگزاری اجلاس وزرای امور خارجه گروه تماس سازمان همکاری های اسلامی در خصوص بحران کشور مالی در جده با اجمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین با ابراز رضایت از روند برگزاری اجلاس گروه تماس در خصوص بحران کشور مالی ایفای نقش سازمان همکاری اسلامی در کمک به حل و فصل مسائل جهان اسلام را مورد تاکید قرار دادند.

صالحی و احسان اوغلو با اشاره به تحولات در خاورمیانه، خلیج فارس و آفریقا از جمله اوضاع عراق، سوریه و مالی بر اهمیت ثبات به عنوان بستر و زمینه توسعه، رفاه و پیشرفت کشورهای منطقه تاکید کردند.

تحکیم همکاری و رایزنی میان کشورهای مسلمان و همسایه از دیگر محورهای مذاکرات صالحی و احسان اوغلو بود. در ارتباط با بحران سوریه نیز طرفین مخالفت با دخالت نظامی، توسل به راه حل سیاسی صلح آمیز، توقف جنگ و خونریزی و ابراز نگرانی از افراط گرایی را مورد توجه و تاکید قرار دادند.

 

کلید واژه ها: سازمان همکاری


نظر شما :