درخواست صالحی از اشتون

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۱ کد : ۱۹۱۵۴۵۲ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه در دیدار همتای سوئدی تاکید کرد که ضروری است خانم کاترین اشتون هر چه سریعتر با تماس با دکتر جلیلی نتیجه رایزنی های خود با پایتختها ی 1+5 را اعلام کند.


به گزارش مهر، علی اکبر صالحی و کارل بیلت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوئد روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای قلب آسیا در آلماتی رایزنی و تبادل نظر کردند.

در این دیدار طرفین به طور مفصل پیرامون مسئله هسته ای بویژه نشستهای آلماتی 1و2 و ضرورت ادامه این مذاکرات، همچنین تحولات افغانستان و اوضاع سوریه تبادل نظر کردند.

موضوع ارائه خدمات انسان دوستانه به مردم سوریه به ویژه از طریق صلیب سرخ جهانی، برنامه غذایی جهانی و تشدید این فعالیتها در جهت کاهش آلام مردم سوریه که در مضیقه می باشند از محورهای مذاکرات دو وزیر بود.

صالحی در این ملاقات تاکید کرد که ضروری است خانم کاترین اشتون هر چه سریعتر با تماس با دکتر جلیلی نتیجه رایزنی های خود با پایتختها ی 1+5 را اعلام نماید.

 اضافه می شود صالحی در مذاکرات امروز خود در آلماتی با مقامها و وزرای امور خارجه از جمله قزاقستان، ترکیه و سوئد تاکید نمود که لازم است خانم کاترین اشتون هر چه سریعتر با دکتر جلیلی تماس حاصل نماید تا ادامه نشستهای آلماتی 1و2 پیگیری و برگزار گردد و زمینه ها و فضای لازم برای تعامل و گفتگو فراهم است و نباید زمان را از دست داد.

وی همچنین در این ملاقاتها تصریح کرد که موضوع هسته ای مستقل از فرایند انتخابات در ایران است.

کلید واژه ها: آلماتی


نظر شما :