کمک 50 میلیون یورویی قذافی به سارکوزی

۱۴ دی ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۱۱۱۳۷ سرخط اخبار

یک دلال ثروتمند اسلحه که روابط نزدیکی با مقام های انگلیس دارد مدعی شد می تواند اسناد لازم برای اثبات دریافت میلیون ها یورو پول توسط نیکولا سارکوزی از سوی معمر قذافی را ارائه دهد.


به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، زیاد تقی الدین، دلال 62 ساله اسلحه تاکید کرد که معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال 2007 از تبلیغات انتخاباتی نیکولا سارکوزی حمایت مالی به عمل آورده است.


تقی الدین در تاریخ 19 دسامبر از سوی یک قاضی فرانسوی در شهر پاریس مورد پرسش قرار گرفت و گفت که بخش عمده ای از پول ها پنج ماه پیش از به قدرت رسیدن سارکوزی در زمانی میان دسامبر 2006 و ژانویه 2007 پرداخت شده اند.


وی متعهد شد که می تواند اسناد لازم را ارائه دهد و همچنین خواهان تحقیقات جدیدی در خصوص این رسوایی شد.


اظهارنظرهای تقی الدین به دنبال ادعاهای مشابه دیگری از سوی چند شاهد دیگر ارائه می شوند که همگی بر فساد مالی سارکوزی تاکید دارند.


براساس قانون فرانسه کاندیداهای ریاست جمهوری نباید بیش از 6 هزار و 300 پوند در حمایت از تبلیغات انتخاباتی خود پول دریافت کنند. اما کمک های مالی قذافی به سارکوزی از طریق پولشویی با حساب های بانکی در کشورهای پاناما و سوئیس ارائه شده اند.


سال گذشته میلادی یک سند به زبان عربی به طور عمومی منتشر شد که نشان می داد قذافی با توافقی برای حمایت از تبلیغات نیکولا سارکوزی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوی فرانسه با مبلغی معادل 50 میلیون یورو موافقت کرده است.


حتی سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی نیز که اکنون در انتظار محاکمه است گفته بود که لیبی از به قدرت رسیدن سارکوزی حمایت کرده است.


وی اظهار داشت: سارکوزی اول باید پولی را که از لیبی به منظور تامین تبلیغات انتخاباتی خود گرفته پس دهد. ما این پول را دادیم.
 

کلید واژه ها: سارکوزی قذافی پول تبلیغات


نظر شما :