استرالیا سفیر رژیم صهیونیستی را فرا خواند

۱۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۹۰۹۹۰۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری رویترز، ˈ باب کارˈ وزیر خارجه استرالیا، به دنبال دیدار ˈ یووال راتمˈ سفیر رژیم صهیونیستی در کانبرا با مقامات ارشد استرالیا، با صدور بیانیه ای اظهار داشت: ˈاسترالیا از مدتها قبل مخالف همه فعالیت های شهرک سازی بوده است. چنین اقداماتی، امکان دسترسی به راه حل تشکیل دو کشور مستقل را تهدید می کند و بدون چنین راه حلی مساله امنیت اسرائیل هرگز محقق نخواهد شد.ˈ

وزیر خارجه استرالیا که کشورش ماه آینده ریاست چرخشی شورای امنیت را برعهده خواهد گرفت، افزود: ˈاقدامات اسرائیل شانس مذاکرات تازه بین دو طرف را پیچیده کرده است و من به شدت از تصمیمات اخیر اسرائیلی ها ناامید شده ام.ˈ

اقدام استرالیا در فرا خواندن سفیر رژیم صهیونیستی به دنبال اقدامات مشابهی از سوی کشورهای دیگر اروپایی از جمله اسپانیا، فرانسه، انگلیس، سوئد و دانمارک انجام شده است.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به رای مثبت گسترده مجمع عمومی سازمان ملل در مورد پذیرش فلسطین به عنوان ˈ کشور ناظر غیر عضو ˈ در این سازمان، طرحی برای ساخت سه هزار واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس ارائه داده است.

این اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها یک روز پس از پذیرش فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل متحد صورت گرفت.

کلید واژه ها: ˈ استرالیا


نظر شما :