40 هزار سوری به مصر پناهنده شدند

۱۷ مهر ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۹۰۷۷۴۶ سرخط اخبار

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از پناهنده شدن بیش از 40 هزار آواره سوری به مصر خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از «المصری الیوم»، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بیش از 40 هزار آواره سوری به مصر پناهنده شدند اما تا ماه ژوئن فقط اسامی هزار نفر در فهرست این سازمان ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، پس از تلاش های دفتر این کمیساریا در قاهره و برقراری ارتباط بین پناهندگان سوری و نمایندگان سازمان درخواست پناهندگان برای ثبت نام در فهرست پناهندگان این سازمان افزایش یافته است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تصریح کرد: تا اوایل ماه اکتبر 3 هزار و 767 شهروند سوری نام خود را در فهرست پناهندگان ثبت کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این کمیسیون انتظار دارد در صورتیکه روند ثبت نام به همین منوال پیش برود، ثبت نام پناهندگان سوری در مصر افزایش یافته و تا پایان سال جاری به 12 هزار نفر برسد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ادامه اعلام کرد: بیشتر پناهندگان سوری از شهر حمص هستند اما تعدادی از آنها نیز از شهر «حلب» و «طرطوس» آمده اند.

بر اساس این گزارش، از اواسط ماه اکتبر کلیسای «الزمالک» مقر اصلی ثبت نام پناهندگان سوری خواهد بود و انتظار می رود روزانه 120 پناهنده نام خود را در فهرست پناهندگان این کمیسیون ثبت کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که تا به حال تقریباً 294 هزار شهروند سوری از این کشور نقل مکان کرده اند.

کلید واژه ها: پناهندگان سوری


نظر شما :