تدابیر سپاه برای کاهش هزینه‌ها در جنگ

۱۷ مهر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۹۰۷۷۲۸ سرخط اخبار

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اولین هفته پدافند غیرعامل با هدف فرهنگ سازی، آموزش و نهادینه سازی پنجم تا یازدهم آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، جلسه سیاستگذاری فرهنگی هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل، با حضور سردار جلالی ـ رییس سازمان پدافند غیرعامل ـ و تعدادی از معاونان دستگاه های اجرایی و مدیران عامل خبرگزاری ها تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، سردار جلالی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری درباره اهمیت پدافند غیرعامل در جهت پایداری و ایمن سازی زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم در برابر تهدیدات و تاکید ایشان در اقدام بسیجی در پدافند غیرعامل بمنظور استفاده از توانمندی های دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اینکه پدافند غیرعامل یک موضوع مردم محور است، همه فعالیت های ما متمرکز بر حفظ جان مردم در بحران است و اکثر کشورهای جهان بحث پدافند غیرعامل را در سازوکارهای مختلف دنبال می کنند. کشور ما نیز باید در راستای اهمیت دادن به این مبحث گام های اساسی و استواری بردارد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل، نقش این سازمان در زمان بروز بحران های مختلف امنیتی و نظامی را بسیار پررنگ دانست و افزود: در هنگام بحران های امنیتی مانند جنگ باید تدابیری اندیشیده شود تا کمترین تلفات انسانی را داشته باشیم. این کار جز با فرهنگ سازی منسجم به وجود نخواهد آمد و ما با نهادینه شدن روز پدافند غیرعامل، به دنبال این هدف هستیم.

وی اضافه کرد: ما علاوه بر سرمایه های ملی که در درجه اول اهمیت قرار دارد، سرمایه های دیگری چون سرمایه فیزیکی، سایبری و ملی داریم که باید در حفاظت از آن تمام تلاش خود را بکار ببندیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به عملیات روانی دشمن، اظهار کرد: کم یا زیاد بودن تهدیدات اهمیت چندانی ندارد. ما در پدافند غیرعامل بدنبال برنامه ای هستیم تا در هنگام جنگ کمترین خسارت جانی و مالی را داشته باشیم. این برنامه ها باید قبل از جنگ انجام شود و در این راستا رسانه ها نقش بسیار کارآمدی دارند و آماده سازی افکار مردم در گرو عملکرد آنهاست.

جلالی در پایان، به برنامه های این سازمان در هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: ما در این برنامه ها به دنبال حاشیه و هزینه بی مورد نخواهیم بود و کارکرد اصلی را در نظر خواهیم گرفت.

کلید واژه ها: پدافند غیرعامل پدافند غیرعامل سازمان پدافند سازمان پدافند غیرعامل


نظر شما :