استقبال گرم کامرون از پادشاه بحرین+تصاویر

۰۳ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۰۵۸۸۵ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس در میان انتقاد گسترده محافل حقوق بشری نسبت به سرکوبگری رژیم آل خلیفه، ضمن استقبال از پادشاه بحرین، با وی در ساختمان نخست وزیری به گفت وگو نشست.

به گزارش فارس به نقل از شبکه بی بی سی، با وجود انتقادات گسترده، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به گرمی از پادشاه بحرین که به لندن سفر کرده، استقبال کرد.

 

 

کامرون پس از استقبال از حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، با وی در ساختمان نخست وزیر انگلیس به گفت وگو نشست. این سومین دیداری است که کامرون و پادشاه بحرین با هم داشته اند.

 

 

بی بی سی به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده است که افزایش مراودات تجاری بحث اصلی این دو در این دیدار بوده، با این حال بررسی وضعیت کنونی سوریه نیز یکی از محورهای مهم مذاکرات دوجانبه بوده است.

 

 

این سفر موجب بروز انتقادات گسترده ای در انگلیس شده است. گروه های حقوق بشری این کشور خواهان آن شده اند که کامرون برای رعایت حقوق بشر و پایان دادن به سرکوب معترضان، به پادشاه بحرین فشار بیاورد.

 

 

هرچند که انگلیس پیش از این هم اعلام کرده بود که از بحرین خواسته تا برخورد بهتری با بازداشت شدگان داشته باشد، و سازمان های جهانی نظیر عفو بین الملل نیز از حاکمان بحرین به دلیل نقض حقوق بشر انتقاد کرده اند، با این وجود سرکوب و شکنجه مخالفان در بحرین همچنان ادامه دارد.

کلید واژه ها: بحرین انگلیس


نظر شما :