ادامه خبرسازی‌های الجزیره:

برخی مسئولان سیاسی سوریه ترور شدند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۰۱۵۶۱ سرخط اخبار

الجزیره در ادامه خبرسازی‌ها علیه سوریه مدعی شد تعدادی از مسئولان سیاسی و امنیتی سوریه ترور شده‌اند اما معاون رئیس جمهور سوریه که یکی از این مسئولان است، اعلام کرد این اخبار نشان‌دهنده ورشکستگی الجزیره است.

به گزارش فارس، صبح امروز شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که یک سال و سه ماه است علیه سوریه خبرسازی می‌کند، مدعی شد که جمعی از مسئولان سیاسی و امنیتی سوریه ترور شده‌اند.

الجزیره مدعی شد که معاون رئیس جمهور سوریه، وزیر دفاع و برخی دیگر از مقامات بلندپایه جزء ترور شدگانند.

اما یک مقام رسمی که نامش فاش نشد اعلام کرد که خبر الجزیره درباره ترور جمعی از مسئولان سیاسی امنیتی کاملا دروغ است و همه این افراد الان مشغول کارشان هستند.

در حالی که روشن نیست، قصد الجزیره از انتشار چنین خبر دروغ بزرگی چیست، سرتیپ حسن ترکمانی معاون معاون رئیس جمهوری سوریه و وزیر دفاع سابق این کشور در مصاحبه‌ای که پایگاه خبری شوکوماکو سوریه آن را منتشر کرد، گفت: آنچه الجزیره اعلام کرده، کاملا بی‌اساس است و نشان‌دهنده ورشکستگی و تبلیغات دروغ است.

ترکمانی افزود: همه ما مشغول انجام وظیفه هستیم و همه این ادعاها دروغ است. این دروغ‌ها نشانه ورشکستگی است. همه ما سلامتیم و وظیفه‌مان در خدمت به وطن را اطمینان انجام می‌دهیم.

محمد الشعار وزیر کشور سوریه نیز در سخنانی مشابه، خبر الجزیره را تکذیب کرد و گفت: آنچه الجزیره منتشر کرده، کاملا بی‌اساس است و ما به انتشار چنین اخباری که سراسر کذب و افتراست، دیگر عادت کرده‌ایم.

الجزیره پیش از این اخبار مشابهی را منتشر کرده است که سراسر کذب بوده است. برای نمونه در خبرهایی مدعی شده بود که در برخی میادین اصلی دمشق تظاهرات بزرگی برگزار شده است اما رسانه‌های سوریه با پخش زنده از آن مکان‌ها، کذب این ادعا را بر ملا کرده‌اند.

اخیرا شبکه الجزیره از یک بنیاد آمریکایی جایزه آزادی بیان سال 2011 را دریافت کرد.




نظر شما :