عربستان اعتماد خود به حریری را از دست داده است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۸ کد : ۱۹۰۱۵۲۹ سرخط اخبار

منابع نزدیک به سفارت عربستان در لبنان بر این باورند که سران سعودی دیگر به قدرت 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان در به دست گرفتن زمام امور این کشور اعتماد ندارند.

به گزارش ایرنا از بیروت، به گفته روز شنبه این منابع، عربستان به 'فؤاد سنیوره' نخست وزیر اسبق لبنان بیش از سعد حریری در تصدی امور در این کشور اعتماد دارد.
 
در همین راستا روزنامه لبنانی 'الاخبار' نوشت: کمیته ای متشکل از 'عبدالعزیز بن عبدالله' وزیر کشور ، 'علی عواض عسیری' سفیر این کشور، 'عبد العزیز خواجه' سفیر سابق و نماینده سازمان اطلاعات عربستان ، مسوولیت اشراف بر قضایای لبنان و بررسی روند امور آن را بر عهده دارند.
 
به گفته یکی از اعضای ارشد این کمیته، هیچ یک از اعضای کمیته مذکور به قدرت حریری در به دست گرفتن زمام امور در لبنان اعتماد ندارند و گزارش های واصله از بیروت حاکی از نارضایتی از عملکرد حریری و عدم حضور وی در لبنان است.
 
عربستان برای انتخابات آتی لبنان، اسامی زیادی را برای تصدی نخست وزیری این کشور پیشنهاد کرده، ولی با توجه به کمک های هنگفت مالی ریاض به سعد حریری و وجود هواداران او در میان اهل سنت لبنان، فعلا از حریری دست نشسته است.
 
سران آل سعودی سال گذشته تمایل داشتند حریری به لبنان باز گردد، ولی وی با بهانه جویی های مختلف عنوان کرد که شاه عربستان شخصا از وی نخواسته که به بیروت بازگردد.
 
مسوولان حزب 'المستقبل' هم در گفت و گو با روزنامه الاخبار گفتند: کمک های مالی عربستان به این جریان توانسته جبران نبود سعد حریری را جبران کند.



نظر شما :