لباس خانم وزیر در فرانسه جنجال به پا کرد!

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۸ کد : ۱۹۰۱۵۲۰ سرخط اخبار

اقدام یک وزیر زن فرانسوی در پوشیدن لباس غیررسمی در نشست هیات وزیران انتقادهایی را برانگیخت و توجه رسانه ها را به خود جلب کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، خانم "سیسیل دیولو" 37 ساله رئیس حزب سبزها و وزیر مسکن در دولت جدید فرانسه، تنها وزیری بود که در حالی که شلوار جین پوشیده بود در اولین نشست هیات وزیران حضور یافت ؛ این در حالی است که 34 وزیر دیگر با لباس رسمی در نشست رسمی هیات وزیران حضور یافتند.
دیولو همچنین تنها وزیر کابینه جدید است که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار و نشست های کابینه می رود.

در واکنش به این نحوه پوشش دیولو ، خانم "نادین مورانو" که در کابینه قبلی فرانسه نیز وزیر بود در این باره گفت: من نظر شخصی ام را می گویم هنگامی که نماینده ملت فرانسه هستید باید میان لباس های نشست های هیات وزیران و لباس های تعطیلات پایان هفته تفاوت قائل باشید.

از سوی دیگر خانم "روزلین باشلو" وزیر بهداشت فرانسه در حمایت از این اقدام دیگر وزیر زن ، این متن را توئیتر منتشر کرد: "به صراحت اگر شلوار جینی که دیولو پوشیده ، تولید فرانسه باشد او کار خوبی کرده است."

نیمی از اعضای کابینه فرانسه، زن هستند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه پیش از این گفته است که تمایل دارد رئیس جمهور عادی باشد.

اولاند همچنین در آغاز کار دولت جدید فرانسه 30 درصد از حقوق خود و اعضای کابینه را کاست.

براساس قانونی که در سال ۱۷۹۹ میلادی و بعد از انقلاب فرانسه صادر شد زنانی که بخواهند با پوشیدن شلوار خود را به مردان شبیه کنند باید مجوز آن را از پلیس دریافت کنند یا اینکه با ارائه گزارشی پزشکی ثابت کنند که باید شلوار بپوشند.این قانون عملاً اجرا نمی شود.
قبل از این طرحی از سوی یکی از اعضای مجلس سنای فرانسه برای پایان ممنوعیت ۲۰۰ ساله پوشیدن شلوار توسط زنان مطرح شده بود.

این در حالی است که در قانون اساسی فرانسه آمده است: زنان و مردان باید از حقوق برابر در زمینه های مختلف بهره مند باشند.



نظر شما :