استعفای یکی دیگر از رهبران شورای مخالفان سوریه

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۲ کد : ۱۹۰۱۳۶۸ سرخط اخبار

در حالی که استعفای یکی دیگر از اعضای برجسته شورای ملی مخالفان سوریه ضربه جدیدی به ساختار این شورا وارد کرد نبیل العربی عنوان داشت که هیچ کس خواهان راهکار نظامی در سوریه نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فواز تللو، یکی از اعضای برجسته شورای ملی مخالفان سوریه بعد از گذشت چند ساعت از انتخاب مجدد برهان غلیون، به عنوان رئیس این شورا از سوی اعضای دبیرخانه شورای ملی مخالفان سوریه، استعفا کرد.

برهان غلیون در جریان نشستی در رم به عنوان رئیس شورای ملی مخالفان سوریه برای دوره سه ماهه بار دیگر انتخاب شد.

تللو عنوان داشت: من به این دلیل استعفا کردم که شورای ملی مخالفان سوریه از انجام اصلاحات دموکراتیک خودداری می‌کند و تلاش ندارد تا صفوف مخالفان سوری را یکپارچه کند.

وی در ادامه افزود: من از زمانی که از سوریه خارج شدم تمام تلاش صادقانه خود را به کار گرفته اما دیدم که آرزوهای سیاسی شخصی افراد مانع این مساله می‌شود.

این استعفای عضو برجسته شورای ملی مخالفان سوریه به مثابه ضربه‌ای جدید به پیکره مخالفان این کشور به شمار می‌آید چرا که طی ماه‌های گذشته بسیاری از مسئولان برجسته این شورا استعفا کرده‌اند.

تللو همچنین عنوان داشت: مخالفان سوریه فرصت طلایی را برای انجام مذاکرات با نظام حاکم از دست دادند چرا که می‌توانستند در این مذاکرات دیدگاه خود را ارائه دهند.

از سوی دیگر نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با روزنامه قطری الرایه، عنوان داشت: هنوز زمان برای حل و فصل سیاسی مساله سوریه وجود دارد.

وی در ادامه افزود: هیچ کس خواهان راهکار نظامی در این کشور نیست. خشونت‌های موجود در سوریه که از چند ماه گذشته تاکنون ادامه یافته باید متوقف شود و این مساله تسریع روند اعزام ناظران را به سوریه می‌طلبد.

العربی همچنین تاکید کرد: توقف خشونت‌ها در سوریه از سوی هر منبعی برای آغاز روند سیاسی در این کشور ضروری است.



نظر شما :