جورج بوش: امریکا نباید از بهار عربی بترسد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۹۰۱۳۶۷ سرخط اخبار

جورج بوش جنبش "بهار عربی" را تحسین کرد و اظهار داشت، آمریکا نباید از گسترش آزادی بهراسد حتی اگر نداند کشورهایی که به تازگی آزاد شده‌اند، چه سیاستی را دنبال خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت: آمریکا نباید درباره لزوم آغاز یک انقلاب آزادی‌خواهانه یا پایان آن در خاورمیانه یا هر جای دیگر اعمال نظری داشته باشد بلکه تنها می‌تواند موضع خود در قبال آن را انتخاب کند و آمریکا همیشه باید طرفدار آزادی باشد.

بوش در یک ضیافت شام در موسسه ریاست جمهوری‌اش به نام "مجموعه آزادی" این سخنان را ایراد کرد.

در این مراسم لورا بوش،‌ همسر جورج بوش و بانوی اول سابق آمریکا نیز سخنرانی کرد و همچنین در یک کنفرانس ویدئوی با آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار گفت‌وگو کرد.

بوش اظهار داشت‌: قیام‌های سال گذشته در تونس، مصر،‌ لیبی و سایر نقاط نشان دهنده بزرگترین چالش علیه دیکتاتورها پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. اما برخی نگران آن هستند که این اتفاقات چه معنایی برای سیاست خارجی آمریکا دارد.

وی افزود: آن‌ها می‌گویند آمریکا باید به نام ثبات از رهبران جعلی حمایت کند و از این اقدام خشنود باشد اما این واقع‌گرایانه نیست که فرض کنیم این به اصطلاح ثبات، امنیت ملی ما را ارتقا می‌بخشد.

بوش افزود: آمریکا قدرت حفظ یک نظام قدیمی ذاتا بی‌ثبات را ندارد.

از سوی دیگر خبرگزاری شینهوا گزارش داد: جورج بوش از میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2012 حمایت کرد.

بوش به شبکه خبری ای.بی.سی گفت: من طرفدار میت رامنی هستند.

میت رامنی، کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و انتظار دارد در مقابل باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا رقابت کند.



نظر شما :