تحریم‌های جدید علیه ایران مطرح نیست

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۹۰۱۳۱۵ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران سازنده نبوده‌اند، یادآور شد که چنین مسئله‌ای در حال حاضر در شورای امنیت سازمان ملل اصلا مطرح نیست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسئله اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حال حاضر در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح نیست.

این دیپلمات بلندپایه روس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اعمال تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران سازنده نبوده‌اند.

آمریکا و برخی کشورهای غربی ایران را متهم می‌ کنند که زیر لوای توسعه برنامه هسته‌ای درصدد ساخت سلاح اتمی است. مقامات تهران این اتهامات را تکذیب نموده و بارها اعلام کردند که برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز و برای تامین برق این کشور در حال توسعه است.

در حال حاضر 4 قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است، علاوه بر اینها بیانیه‌های مختلفی خواستار شفافیت کامل برنامه هسته‌ای این کشور و ثابت کردن جنبه صلح‌آمیز بودن این برنامه شده است.

گروه میانجیان بین المللی تحت عنوان گروه «1+5» شامل روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان (5 عضو دائم شورای امنیت بعلاوه آلمان) از سال 2003 به همراه آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال انجام مذاکراتی با مقامات ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور است که این مذاکرات با یک وقفه یک ساله در سال گذشته، همچنان بدون نتیجه مشخص ادامه دارد.




نظر شما :