وضعیت تیموشنکو محور مذاکرات وزرای خارجه اتحادیه اروپا

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۹۰۱۲۶۸ سرخط اخبار

در حالی که دولت اوکراین به مخالفتش با نخست‌وزیر سابق این کشور می‌افزاید و هیچ نشانه‌ای از آزاد شدن تیموشنکو دیده نمی شود، انتظار می‌رود وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در نشست‌شان شاهد بحث میان لهستان و آلمان بر سر وضعیت تیموشنکو، تحریم و یا عدم تحریم بازی‌های جام ملتهای اروپا باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزرای خارجه اتحادیه اروپا، علاوه بر این در نشست امروز خود به بحث و تبادل نظر در خصوص اوضاع سوریه و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور و وضعیت حقوق بشر در اوکراین می‌پردازند.

روزنامه گاردین نوشت، دولت‌های اروپایی برای نخستین بار تلاش خواهند کرد تا به موضعی مشترک درباره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا دست یابند. این رقابت‌ها قرار است ماه آینده در لهستان و اوکراین برگزار شود.

این در حالی است که موضوع زندانی شدن یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین و جلوگیری از دسترسی وی به امکانات درمانی این رقابت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و دولت‌های اروپایی خواهان تحریم این رقابت‌ها در صورت عدم تغییر موضع دولت ویکتور یاناکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین شده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، یانکوویچ را "یک دیکتاتور" قلمداد کرد. این در حالی است که رئیس جمهوری لهستان با طرح تحریم‌ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا مخالفت کرد.



نظر شما :