الهاشمی: مساله من به اینترپل مربوط نمی‌شود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۹۰۱۱۸۲ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهوری عراق که به دست داشتن در عملیات ترویستی در این کشور متهم است عنوان داشت که پرونده وی خارج از مسئولیت اینترپل به شمار می‌آید و اتهامات وارده علیه‌ وی کاملا ساختگی است.

به گزارش ایسنا، طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهوری عراق در گفت‌وگو با شبکه روسیه الیوم عنوان داشت: امیدوارم که اینترپل اتهامات ساختگی علیه من را که دولت عراق آنها را وارد کرده، بررسی کند.

وی در ادامه افزود: پرونده من از ابتدا تا انتها سیاسی است. بهتر بود که اینترپل حوادث شش سال گذشته را بررسی می‌‌کرد و متوجه می‌شد که واقعیت این اتهامات چه چیزی است.

الهاشمی همچنین تاکید کرد: من براساس قوانین اینترپل می‌توانم اسناد و مدارکی را در خصوص اینکه پرونده سیاسی است ارائه دهم. بنابراین این پرونده خارج از مسئولیت اینترپل به حساب می‌آید.

وی در ادامه افزود: اتهاماتی که دارای جنبه سیاسی و یا مذهبی هستند به اینترپل مربوط نمی‌شوند من خود را برتر از قانون قضایی عراق نمی‌دانم و از آن فراری نیستم. زمانی که حکم جلبم در عراق صادر شد در این کشور به مدت سه ماه باقی ماندم و بعد از آنکه درخواست‌های رسمی از سوی قطر، عربستان و ترکیه دریافت کردم کشورم را ترک کردم.

الهاشمی همچنین تاکید کرد: در آینده نزدیک به کشورم بازمی گردم و در برابر دادگاهی عادلانه حاضر خواهم شد.




نظر شما :