IMF هم بودجه ریاضتی تصویب کرد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۹۰۱۱۴۱ سرخط اخبار

صندوق بین المللی پول نیز برای مقابله با مشکلات مالی خود یک بودجه ریاضتی برای سال مالی آینده تصویب و اعلام کرد که در همین راستا دفتر نمایندگی دایم خود را در بوئنوس ایرس، پایتخت آرژانتین، تعطیل می کند.

به گزارش واحد مرکزی  خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه  هیئت مدیره صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای در واشنگتن اعلام کرد با توجه به چشم انداز مبهم نظام مالی و رشد اقتصادی جهان، در بودجه سال مالی آینده این نهاد یک رشته تدابیر ریاضتی اتخاذ کرده است تا از هزینه های آن بکاهد. تجدید نظر در افزایش حقوق کارکنان صندوق بین المللی پول و تعطیلی نمایندگی دایم این نهاد در بوئنوس ایرس از جمله تدابیری است که در بودجه ریاضتی جدید سال دو هزار و دوازده- دو هزار و سیزده این نهاد مستقر در واشنگتن پیش بینی شده است.

بودجه سال مالی آینده صندوق بین المللی پول که از مه امسال تا آوریل سال آینده ادامه خواهد داشت، بالغ بر نهصد و نودو هفت میلیون دلار است. این رقم در مقایسه با بودجه سال گذشته صندوق بین المللی پول یک ممیز دو دهم درصد افزایش یافته است اما با توجه به افزایش قابل توجه نرخ تورم و با توجه به اینکه مجمع مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی امسال در ژاپن برگزار خواهد شد، باید گفت که بودجه تصویب شده برای سال مالی آینده به مراتب از آنچه هیئت مدیره صندوق بین المللی پول سال گذشته به عنوان بودجه سالانه این نهاد تصویب کرده بود، کمتر است.

صندوق بین المللی پول قرار است نشستهای مشترک خود را با بانک جهانی اکتبر آینده در توکیو، پایتخت ژاپن برگزار کند. این نشستها هر سه سال یکبار خارج از واشنگتن برگزار می شود.

تدابیری ریاضتی که صندوق بین المللی پول برای  سال مالی آینده خود تصویب کرده ، موجب نارضایتی برخی از کارکنان این نهاد شده است.  یکی از کارکنان صندوق بین المللی پول که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد امسال حقوق کارکنان صندوق ثابت می ماند این در حالی است که بسیاری از حقوق بگیران صندوق این اقدام را ناعادلانه می دانند چرا که نرخ تورم نسبت به سال گذشته بالا رفته و میزان کار پرسنل نیز افزایش یافته است.

براساس این گزارش ،‌ صندوق بین المللی پول برای کاهش هزینه های عمومی نه تنها قصد دارد دفتر نمایندگی دایم خود را در پایتخت آرژانتین تعطیل کند بلکه تصمیم گرفته است از این پس انتشار گزارش منطقه ای خود را درباره اروپا که هر شش ماه یکبار تهیه و ارائه می شد، متوقف کند.


نظر شما :