رایس: هدف آمریکا کناره گیری اسد از قدرت است

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۱:۲۱ کد : ۱۹۰۱۰۸۷ سرخط اخبار

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با اشاره به تشدید کمک‌های واشنگتن به مخالفان سوری اعلام کرد که آمریکا به اعمال فشارهای خود به نظام سوریه تا زمان کناره گیری اسد از قدرت ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سوزان رایس" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز گذشته مدعی شد که واشنگتن مصمم است که فشارها بر "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه را ادامه دهد تا اینکه اسد از قدرت کناره گیری کند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل بعد از کنفرانس خبری "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه گفت: وضعیت در سوریه به ویژه برای میلیون ها نفری که همچنان حملات روزانه را تحمل می کنند و نیاز فوری به کمک های انسان دوستانه دارند، همچنان وخیم است.

رایس در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا به افزایش فشارها بر نظام اسد و خود اسد تا زمان کناره گیری وی از قدرت متمرکز باقی خواهد ماند، مدعی شد: ما از تلاش های بین المللی برای میانجیگری یک راه حل سیاسی که به خشونت ها در سوریه پایان دهد و روند واقعی انتقال سیاسی در این کشور را تسهیل کند، حمایت می کنیم.

رایس افزود که آمریکا به افزایش کمک های غیرکشنده خود به گروه های مخالف سوریه جهت تقویت مخالفان و متحد کردن آنها که در تلاش برای سرنگونی نظام اسد هستند، ادامه می دهد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که تصویری که از تحولات سوریه به دست می رسد تا حدی "در هم و مختلف" است و نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده از تسلیحات سنگین در روزهای اخیر در سوریه کاهش پیدا کرده است؛ رایس افزود: اما همچنان که آمار کشته شدگان در سوریه رو به افزایش است، ما شاهد افزایش سایر انواع خشونت ها بوده ایم.

رایس در ادامه با این ادعا که آمریکا می خواهد طرح صلح ارائه شده از سوی عنان در سوریه موفق شود، گفت که بدیهی است که نظام سوریه هیچ یک از 6 مرحله طرح صلح عنان را به طور کامل اجرایی نکرده است.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل بار دیگر با تاکید بر تردید واشنگتن درباره کارآیی ماموریت عنان در سوریه گفت که آمریکا آمادگی این را دارد که به شورای امنیت سازمان ملل بازگردد و سایر اقدامات از جمله تحریم علیه رهبری سوریه را پیگیری کند.

این اظهارات رایس در شرایطی گزارش می شوند که فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه روز گذشته سومین گزارش خود را از تحولات سوریه به شورای امنیت تحویل داد و با تاکید بر توقف درگیری از جانب دولت و مخالفان مسلح آن، درباره بروز جنگ داخلی هشدار داد و تاکید کرد که خشونت‌ در سوریه هنوز ادامه دارد هرچند که با ورود ناظران، کاهش یافته است.

کوفی عنان در کنفرانسی خبری در ژنو، طرح شش ماده‌ای خود برای حل بحران سوریه را آخرین فرصت احتمالی برای ممانعت از بروز جنگ داخلی در سوریه دانست؛ فرستاده سازمان ملل افزود که هر چند که درگیری‌ها کاهش یافته است اما نقض آتش‌بس از جانب گروهک‌های مسلح که به نیروهای مسلح و نهادهای دولت سوریه حمله می‌کنند و همچنین از جانب نظام سوریه ادامه دارد.




نظر شما :