ادعای جدید غرب درباره پارچین در آستانه مذاکرات

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۱:۱۷ کد : ۱۹۰۱۰۸۵ سرخط اخبار

برخی رسانه‌های غربی بار دیگر در آستانه مذاکرات بغداد در حال تکرار فضاسازی‌هایی علیه ایران هستند که پیش‌تر نیز مسبوق به سابقه بوده است.

به گزارش فارس، به طور مثال، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی بار دیگر ایران را متهم به تمیز کردن پارچین از مواد ممنوعه هسته‌ای کرده است.

این روزنامه انگلیسی ادعا کرده که تصاویر ماهواره‌ای نشان‌ می‌دهند که ایران در سایت نظامی پارچین طی هفته‌های گذشته اقداماتی نامعمول را به عمل آورده است. منبع این خبر "موسسه علم و امنیت بین‌الملل" (ISIS) ذکر گردیده است.

بنابراین گزارش، خروج یک جریان آب قوی از ساختمانی که از نظر برخی منابع غربی، مشکوک تلقی شده است، این نگرانی را ایجاد کرده که مبادا ایرانیان در حال شستشوی این ساختمان از مواد ممنوعه هسته‌ای هستند!

 

 

این گزارش همچنین حاکی‌ست که برخی اقلام ناشناس نیز در نزدیکی این ساختمان مشاهده شده که نشان‌گر تحولات غیرمعمول است.

بنیان‌گذار ISIS شخصی به نام دیوید آلبرایت است که تاکنون ادعاهای عجیب و غریبی را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است. یکی از ادعاهای وی، همکاری یک دانشمند اوکراینی با برنامه هسته‌ای ایران بود که بعدا مشخص شد وی هیچ‌گونه تخصصی در حوزه انفجارهای نظامی هسته‌ای ندارد.

این اولین بار نیست که در آستانه تحولات مهم در روند پرونده هسته‌ای ایران نوعی جنجال‌سازی در دستور کار رسانه‌های غربی قرار می‌گیرد. ادعای پاکسازی سایت‌های هسته‌ای پیش‌تر نیز از سوی رسانه‌های غربی مطرح شده بود.

ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.




نظر شما :