افشای خیانت پدر بزرگ رهبر کره‌شمالی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۹۰۱۰۷۲ سرخط اخبار

بر اساس اسناد کشف شده در توکیو، پدربزرگ مادری رهبر کنونی کره شمالی در جریان جنگ جهانی دوم به عنوان خائن برای سربازان ژاپنی که کیم ایل سونگ، موسس کره شمالی را دستگیر کردند، فعالیت داشته است.

به گزارش ایسنا، "کو گیون تک"،‌ پدربزرگ مادری کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در یک کارخانه در اوزاکا، ژاپن فعالیت می‌کرد در جریان جنگ جهانی دوم به خدمت ارتش ژاپن درآمد. در جریان این جنگ، کیم ایل سونگ دستگیر شد.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، همکاری با ژاپنی‌هایی که کره را اشغال کرده بودند معمولا باعث می‌شد تا خائن و خانواده‌اش در کمپ‌های کارگران در کره شمالی حبس شوند اما کو گیون تک پس از بازگشت به کره شمالی در اوایل سال‌های دهه 1960 میلادی و با توجه به اینکه دخترش همسر کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کره شمالی بوده از این سرنوشت و حبس شدن در کمپ کارگران رهایی یافت.

کن کاتو، یکی از فعالان حقوق بشر که این اسناد را در آرشیو ارتش ژاپن و کتابخانه پارلمان این کشور یافته است، گمان می‌کند که این اسناد مشروعیت رهبر کنونی کره شمالی را برای حکومت در این کشور تضعیف می‌کند.

وی همچنین معتقد است که رهبر 29 ساله کره شمالی از پیشینه پدربزرگ مادری خود ناآگاه بوده است.

کو گیون تک که در جزیره "ججیو" که هم‌اکنون در کره جنوبی است، به دنیا آمد و در سال 1929 به ژاپن رفت. دخترش به نام کو یونگ هی، در سال 1953 در اوزاکا به دنیا آمد اما خانواده در سال 1961 پس از آنکه پدر توسط پلیس ژاپن به اتهام قاچاق انسان دستگیر و از ژاپن اخراج شد، به کره شمالی بازگشت. پدربزرگ رهبر جوان کره شمالی همواره سعی داشته تا گذشته خود را مخفی کند.

نظر شما :