مشاور اسد ادعای اردوغان را رد کرد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۹۰۱۰۷۰ سرخط اخبار

مشاور مطبوعاتی و سیاسی رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری سی.ان.ان ترک اظهارات نخست وزیر ترکیه را رد کرد.

به گزارش ایسنا "بثینه شعبان"، مشاور مطبوعاتی و سیاسی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در پاسخ به اظهارات رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه که "رژیم اسد پایان یافته است"، عنوان داشت: این مردم سوریه هستند که تصمیم خواهند گرفت.

مشاور اسد هم‌چنین درباره ادعاهای مقام‌های ترکیه درباره حملات فرامرزی از سوریه گفت: مشکلات با تهدید حل نمی‌شوند. ما ادعاهای حملات فرامرزی از خاک سوریه را قبول نداریم.
گروه‌های مسلح از مرزهای ترکیه به کشور ما وارد می‌شوند. ما با ترکیه 800 کیلومتر مرز مشترک داریم. این مشکلات با کمک خواستن از ناتو حل نمی‌شود، بلکه با روابط خوب حل می‌شود. زمانی که ما از آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو جمله "ما به سوریه حمله نمی‌کنیم" را می‌شنویم، این حرف با بیان ترکیه و تهدید این کشور مبنی بر وارد کردن ناتو به مناقشه، تناقض عجیبی دارد.

وی در مورد پناهنده‌های سوری در ترکیه نیز گفت: در اردن 120 هزار مهاجر سوری وجود دارد، در حالی که حتی یک چادر هم برای آنها برپا نشده است. ما بر این باوریم که ترکیه مردم سوریه را به ترک کشورشان تشویق می‌کند. حتی قبل از اینکه مردم سوریه وارد ترکیه شوند، کمپ‌های چادری مهیا شده بود. در زمان اشغال عراق توسط آمریکا ما هم برای 1.5 میلیون آواره عراقی درهای کمپ‌های خود را باز کردیم و هیچ وقت راجع به آن چیزی نگفتیم.


نظر شما :