نگرانی از نفوذ ایران در آمریکای لاتین

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۰۱۰۵۹ سرخط اخبار

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حضور ایران در منطقه آمریکای لاتین ابراز نگرانی کرد و مدعی شد حضور ایران یکی از تهدیدهای مهم این منطقه است.

به گزارش فارس به نقل از "بلومبرگ"، "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته با اشاره به اینکه احتمال جدایی آمریکا از آمریکای لاتین بزرگ ترین تهدید برای اتحاد و دموکراسی در منطقه محسوب می شود، مدعی شد که بلندپروازی های ایران در کنار سازمان های جنایی مانند کارتل های مواد مخدر و شورشیان، یکی از سه تهدید اصلی برای اعمال دموکراسی در آمریکای لاتین تلقی می شود.

بینر در نشست "شورای آمریکا"، سازمان تجارت بین المللی با تمرکز بر توسعه بازارهای آزاد، در وزارت امور خارجه این کشور در واشنگتن، با اشاره به اینکه سفر ماه ژانویه سال جاری او به عنوان رئیس هیئتی از کنگره به آمریکای لاتین همزمان با حضور "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری ایران در منطقه و ونزوئلا و کوبا بود، گفت: سفر رئیس جمهوری ایران تاکیدی است بر طرح هایی که ایران برای گسترش نفوذ خود در آمریکای لاتین دارد.

بینر در ادامه گفت که سفر رئیس جمهوری ایران به کوبا و ونزوئلا بر تمایل ایران به ایجاد روابط با دولت های حاضر در نیمکره غربی است؛ دولت هایی که تمایل کمتری به آزادی و دموکراسی دارند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بهترین راه دفاعی در مقابل گسترس نفوذ ایران در آمریکای لاتین و همچنین بهترین راه در مقابل آرمان های مخرب سازمان های جنایی بین المللی در منطقه، این است که آمریکا سیاست تعامل مستقیم خود را با آمریکای لاتین مضاعف کند.

بینر در ادامه گفت: یک راه برای تعهد بیشتر در قبال آمریکای لاتین تجدید اختیارات مربوط به ارتقاء سطح تجارت است که این امر توانایی رئیس جمهور برای مذاکره درباره معاملات تجاری با سایر کشورها را بهبود می بخشد و این در حالیست که تقویت تجارت آزاد وضعیت اشتغال زایی را ارتقاء می دهد.




نظر شما :