موافقت ایتالیا با اعزام ناظر به سوریه

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۰۱۰۵۷ سرخط اخبار

دولت ایتالیا شب گذشته با اعزام 17 ناظر غیر مسلح به سوریه موافقت کرد.

به گزارش فارس به نقل از  خبرگزاری  " آسوشیتدپرس"، دولت ایتالیا شب گذشته با اعزام 17 نظامی غیر مسلح به سوریه در چارچوب هیئت ناظران سازمان ملل متحد در این کشور موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، دفتر "ماریو مونتی"نخست‌وزیر ایتالیا با بیان این مطلب اعلام کرد: نخستین گروه از نظامیان ایتالیا طی هفته آینده راهی سوریه خواهند شد.

 اعزام ناظران ایتالیایی به سوریه در راستای موافقت شورای امنیت با اعزام 300 ناظر به سوریه با هدف تلاش برای پایان بخشیدن به بحران این کشور صورت می‌گیرد.

 

دولت آلمان نیز اعلام کرد که قصد دارد در اعزام ناظران سازمان ملل به سوریه همکاری کند. دولت در این مورد امروز یا در هفته آتی تصمیم‌گیری خواهد کرد و در صورت تصویب، ارتش آلمان اقدام به اعزام 10 نیروی نظامی به سوریه خواهد کرد.

 

 همچنین "رابرت مود" رئیس هیئت ناظران سوریه در گفت‌وگویی با شبکه خبری "بی‌بی‌سی" اعلام کرد که ورود و استقرار ناظران در سوریه به کاهش روند خشونت منجر شده است.

 

وی با بیان اینکه هیئت ناظران به حمایت داخلی سوریه و خارجی نیاز دارد تا ماموریت خود را درست انجام بدهد، بر لزوم افزایش تعداد ناظران در این کشور تاکید کرده بود.




نظر شما :