دعوت 'احمدی نژاد' از همتای چینی خود برای سفر به ایران

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۹۰۱۰۴۳ سرخط اخبار

محمود احمدی نژاد'، رییس جمهوری اسلامی ایران از ' هو جین تائو' همتای چینی خود برای سفر به تهران و شرکت در اجلاس سران غیر متعهدها دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، پیام کتبی دعوت رسمی آقای احمدی نژاد روز چهارشنبه توسط ' محمد جواد محمدی زاده' معاون رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ' خه گوا چیانگ ' از اعضای کادر رهبری چین، تسلیم شد.

این اجلاس مهم شهریور ماه امسال در پایتخت ایران برگزاری می شود.
محمدی زاده و هیات همراه طی نشستی در محل حکومت مرکزی چین در شهر پکن با 'خه گوا چیانگ ' در مورد مسایل دوجانبه ، منطقه یی و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.
آقای خه در این دیدار ضمن قدردانی از مهمان نوازی ایرانیان در زمان سفر سال گذشته اش به ایران، گفت: دیدار من با آقای احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در جریان این سفر بسیار خوب و موثر برای توسعه روابط دو کشور بود.
وی همچنین از پیگیری ها مقام های ایرانی برای اجرای توافق های حاصل شده بین دو کشور نیز تشکر کرد .
معاون رییس جمهوری ایران نیز پس از این دیدار به ایرنا گفت: مذاکرات سازنده و مهمی با آقای خه گوا چیانگ از اعضای شورای 9 نفره کادر رهبری چین و عضو دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست انجام شد.
وی با اشاره به روابط راهبردی بین تهران - پکن اظهارداشت: در گفت وگوهای امروز طرفین بر توسعه بیشتر روابط در عرصه های مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی تاکید کردند.
وی تصریح کرد: مقام های چینی اراده جدی برای توسعه هرچه بیشتر روابط با تهران دارند و امید است حجم مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور طی سال جاری به بیش از 55 میلیارد دلار برسد.
معاون رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عصر دوشنبه این هفته در راس هیاتی وارد پکن شد.
در جریان این سفر چند سند و تفاهم همکاری تبادل تجربیات و انتقال فن آوری پایش محیط زیست در عرصه های مختلف دریایی ، هوا سنجی و رفع آلودگی هوای کلان شهرها به امضا طرفین رسید.
هیات ایرانی فردا ( پنجشنبه ) راهی تهران خواهد شد.

 

نظر شما :