اوباما در انتظار دیدار با پوتین است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۹۰۱۰۲۰ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا با خوشحالی در انتظار ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است، ولی به محل برگزاری چنین دیداری اشاره نکرد.
خبرگزاری فارس: کاخ سفید: اوباما در انتظار دیدار با پوتین است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتار-تاس»، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی منظم خویش برای خبرنگاران مورد تایید قرار داد که "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا با خوشحالی در انتظار ملاقات هر چه زودتر با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود است.

این مقام کاخ سفید مشخص نکرد که منظور وی از این دیدار، در حاشیه نشست سران کشورهای عضو «گروه هشت» است که باید در کمپ دیوید برگزار شود یا منظور دیدار دوجانبه‌ای در کاخ سفید است که همین دیروز اوباما رسما از "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهوری منتخب فرانسه بدین منظور دعوت کرد.

کارنی در پاسخ سئوال یکی از خبرنگاران با اشاره به مراسم تحلییف ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا با خوشحالی در انتظار دیدار با پوتین، رئیس‌جمهوری جدید روسیه در آینده بسیار نزدیک است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین یادآور شد که "تام دانیلون" مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی چند روز قبل سفری به مسکو داشته که در جریان آن با ولادیمیر پوتین، "نیکولای پاتروشیف" رئیس شورای امنیت ملی روسیه و همچنین برخی مقامات بلندپایه دیگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گفته وی، موضوع اصلی در این مذاکرات روابط آتی روسیه و آمریکا و تماس‌های دوجانبه در بالاترین سطح بود.

نظر شما :