نماینده اتحادیه اروپا:

ایران فعالیت‌های غنی‌سازی خود را به حالت تعلیق درآورد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۹۰۱۰۱۳ سرخط اخبار

نماینده اتحادیه اروپا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست وین گفت: ایران باید فعالیت‌های غنی سازی خود را به حالت تعلیق درآورد.
خبرگزاری فارس: نماینده اتحادیه اروپا: ایران فعالیت‌های غنی‌سازی خود را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد: ایران باید غنی‌سازی اورانیوم در داخل این کشور را به حالت تعلیق در آورد.

"گیورگی مارتین زاناتی" نماینده اتحادیه اروپا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ایران باید فعالیت‌های غنی سازی و همچنین پروژه های مرتبط با آب سنگین از جمله تحقیقات و توسعه را به حالت تعلیق درآورد.

بنا بر این گزارش، این اظهارات در شرایطی مطرح شد که درست یک هفته دیگر در تاریخ 14 تا 15 ماه مه (25 و 26 اردیبهشت) قرار است ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوهایی را در وین برگزار کنند.

پیش از این در تاریخ 26 فروردین ماه گروه 5+1 مذاکراتی را با ایران در استانبول برگزار کرد که به دنبال این نشست طرفین نتایج مذاکرات را سازنده توصیف کردند و بنا بر آن شد تا دور بعدی این مذاکرات نیز 23 ماه مه در بغداد برگزار شود.

"رابرت وود" نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز روز گذشته با وجود همکاری تهران با آژانس اتمی، خواستار اقدامات عملی و فوری ایران با هدف اعتماد سازی در جریان مذاکرات هسته ای آتی با گروه 1+5 در بغداد شد.

نماینده آمریکا در آژانس اتمی در کنفرانس بین المللی هسته ای در وین که با حضور ایران برگزار می‌شد، مدعی شد: ما نگران شکست مداوم ایران در پیروی از تعهدات منع گسترش تسلیحات هسته ای اش هستیم؛ ما به دنبال پروسه ای مداوم هستیم؛ پروسه ای که نتایج ملموسی داشته باشد.

این ها همه در شرایطی است که جمهوری اسلامی همواره همکاری کامل و همه جانبه‌ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش های مکرر خود بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است. "یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها در آخرین گزارش خود که چندی پیش منتشر کرده بود، بدون ارائه کوچکترین شواهد و مدرکی درباره احتمال نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود که همین امر نیز خشم کشورهایی چون روسیه و چین را به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل برانگیخت.

نظر شما :