نخستین نطق اولاند در جامه رئیس جمهور فرانسه

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۵:۰۱ کد : ۱۹۰۰۹۳۱ سرخط اخبار
خبرآنلاین: برنده رقابت انتخاباتی در فرانسه خود را سوسیالیستی خواند که به اتحاد جریان چپ پایبند است
فرانسوا اولاند نماینده سوسیالیست ها در دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در نخستین نطق انتخاباتی خود از " تغییر" سخن گفت. محور سخنان وی در جامه رئیس جمهوری فرانسه به شرح زیر است:

- هموطنان من، امروز فرانسه تغییر را انتخاب کرد.
- من به خوبی از لطفی که به من داشتید آگاهی دارم و می دانم که مطالبه های شما از من و لازمه های این پست چیست ؟

- از همین جا از سارکوزی به خاطر حضور در الیزه در 5 سال گذشته قدردانی می کنم .
- از تمام زنان و مردانی که با رای خود این پیروزی را ممکن کردند ممنون هستم. بسیاری سالهل منتظر این صحنه بودند . برخی جوان ها برای اولین بار این هیجان را تجربه کردند. برخی امشب با پیروزی من غمگین شدند. امیدوارم بتوانم امید را به آنها که امشب اشک ریختند، بازگردانم.
- تغییراتی که در این مدت از آن برای شما سخن گفتم به غنی شدن فرانسه و اعتبار بخشی به آن منتهی خواهد شد.
- رای دهندگانی بودند که به من رای ندادند اما من از همین جا اعلام می کنم که رئیس جمهور همه خواهم بود.اکنون فرانسه در یک مسیر متحد شده است و هر مرد و زنی در این کشور باید از حقوق مساوری برخوردار باشد
- هیچ کودکی به دلیل تفاوت هایش نباید به حاشیه رانده شود. همه باید از احترام برابر برخوردار باشند.
- نخستین رسالت رئیس جمهور ایجاد اتحاد و انگیزه دادن به هر شهروند برای مبارزه با چالش ها است .
- من هم به پاریس فکر می کنم و هم به دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط فرانسه. برای من عدالت و نسل جدید اولویت های نخست هستند
- تمام تصممی های من بر یک محور استوار خواهد بود: آیا این کار عادلانه است؟
- در پایان دوران خود نیز از خود یک سوال خواهم پرسید: آیا من نسل جوان را به ایفای نقش شان در جمهوری تشویق کردم؟
- من به فرانسه اعتماد دارم و آن را خوب می شناسم. به خوبی بر مشکلات مان آکاهم اما می دانم که ما فرانسوی ها می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
- آزادی ، برابری و احترام به شان انسانی شعار ما است. در چند ماه گذشته در خصوص رویای فرانسه بسیار صحبت کردم: نسل های بعدی باید زندگی بهتری از خود ما داشته باشند.
- من امروز مسئول آینده کشورم شدم.ما یک کشور ساده در جهان نیستیم. ما فرانسه هستیم! صلح ، آزادی ، احترام شعار همیشگی ما بوده است . در ششمین روز از ماه می به شما می گویم که کشورم را دوست دارم و مردمم را نیز. امیدوارم که رابطه ما بر اساس اعتماد باشد.
- از تمام کسانی که امروز را برایم ساختند قدردانی می کنم. از جریان سوسیایستی که به آن تعلق دارم سپاسگذارم و همیشه خواهان اتحاد جریان چپ هستم.

 

نظر شما :