کاهش صادرات نفت ایران و عربستان

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۲:۲۰ کد : ۱۹۰۰۹۱۹ سرخط اخبار
یک موسسه غربی در گزارشی اعلام کرد: کمبود صادرات نفتی در ماههای پایانی سالجاری از سوی عربستان سعودی و ایران به طور جدی بازار جهانی نفت را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، موسسه بارکلیز کاپیتال در گزارشی اعلام کرد: افزایش تقاضا برای برق در عربستان طی ماههای آتی، باعث کاهش صادرات این کشور می شود. از طرفی صادرات نفت ایران با تحریمهای غرب روبروست که در نتیجه این مسائل طی ماههای آتی شاهد کمبود نفت در بازار جهانی خواهیم بود.

این موسسه انگلیسی در ادامه گزارش خود به این مسئله اذعان کرده که تحریمهای فعلی دولت آمریکا تنها روی برخی از مشتریان فعلی نفت ایران اثر گذاشته است. اما در صورت ادامه روند تحریمها بازار جهانی با کمبود مواجه می شود.

"میسوین ماهیش" تحلیلگر بازار انرژی در لندن در این باره اظهار داشت: با در نظر گرفتن احتمال کاهش صادرات نفت ایران و عربستان سعودی، بازار جهانی نفت با نگرانی کاهش یک میلیون تنی صادارات نفتی مواجه است.

خاطرنشان می شود آمریکا و برخی کشورهای اروپایی طی ماههای اخیر تلاش کردند با ابزارهایی همچون تحریم نفتی، ایران را تحت فشار قرار دهد اما افزایش قیمت نفت و بنزین باعث ایجاد مشکلات جدی برای کشورهای اروپایی و آمریکا شده است.



نظر شما :