رهبر حزب کار اسرائیل:

نباید ایران را بزرگترین تهدید اسرائیل دانست

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۳ کد : ۱۹۰۰۹۰۷ سرخط اخبار

در ادامه انتقادها از سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران، رهبر حزب کار اسرائیل ضمن انتقاد از "بنیامین نتانیاهو" تأکید کرد که اشتباه است ایران را بعنوان بزرگترین تهدید تل‌آویو قلمداد کنیم.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "شلی یاسیموویچ" در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خصوصی 2 اسرائیل با انتقاد از سیاست "بنیامین نتانیاهو" در قبال ایران تصریح کرد: اشتباه است که تهدید ایران را به معضل اصلی و مرکزی اسرائیل تبدیل کنیم.

وی ادامه داد که تحریم‌ها علیه ایران برای آنکه نتیجه دهد به زمان نیاز دارد و در این زمینه باید با آمریکا همکاری‌های کاملی داشته باشیم.

رهبر حزب کار تل‌آویو در ارتباط با موضع خود در خصوص اقدام نظامی علیه ایران تصریح کرد: حمله نظامی همیشه آخرین گزینه است.

علیرغم صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، مقامات رژیم صهیونیستی با فرافکنی، ایران را به داشتن تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کنند و حدود چندین ماه است که نتانیاهو ناقوس جنگ علیه ایران را به صدا درآورده است اما با نزدیک شدن انتخابات پارلمانی در تل‌آویو اختلافات بسیار زیادی میان مقامات رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران به وجود آمده است.

نتانیاهو همیشه تأکید می‌کند که ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است اما اخیراً "یووال دیسکین" رئیس سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از وی تأکید کرد که نتانیاهو و "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با فریب اذهان عمومی مدعی شده‌اند که اگر اسرائیل علیه ایران اقدام نظامی انجام دهد، ایران بمب هسته‌ای نخواهد داشت.

"ایهود اولمرت" نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته در مصاحبه ویدئویی با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" گفت که ایران رویکردی اندیشمندانه و محاسبه شده را در برنامه هسته‌ای خود پیش گرفته است که این رویکرد حساب شده تهران نشان می‌دهد که اتخاذ رویکرد دیپلماسی در قبال ایران همچنان می‌تواند موثر باشد.

این اظهارات اولمرت بعد از آن گزارش می‌شوند که او یکشنبه هفته گذشته در کنفرانسی که روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در نیویورک آمریکا ترتیب داده بود، مخالفت خود را با آغاز اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران اعلام کرد و گفت که در حال حاضر دلیلی برای صحبت درباره یک تلاش نظامی و قطعا آغاز حمله نظامی ایران وجود ندارد.




نظر شما :