کریستین ساینس مانیتور:

مذاکرات مورد تائید رهبر عالی ایران است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۰۰۹۰۵ سرخط اخبار

روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور بر این باور است که حمایت رهبر انقلاب اسلامی از این مذاکرات به منزله آن است که نتایجی که دیپلمات‌های ایرانی بتوانند در این مذاکرات حاصل کنند، در ایران مورد تایید خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی ضمن تایید عزم جدی ایران در مذاکرات هسته‌ای جدید، تصریح کرد که این مذاکرات از تایید رهبر عالی ایران برخوردار است.

بنابراین گزارش، روزنامه آمریکایی مزبور بر این باور است که حمایت رهبر انقلاب اسلامی از این مذاکرات به منزله آن است که نتایجی که دیپلمات‌های ایرانی بتوانند در این مذاکرات حاصل کنند، در ایران مورد تایید خواهد بود. در عین حال این روزنامه آمریکایی تلویحا اذعان کرده است که حمایت رهبر عالی ایران از مذاکره‌کنندگان ایرانی به این معناست که ایران از مواضع اصولی خود در مذاکرات کوتاه نیامده و به عبارت دیگر اعتراف کرده است که جمهوری اسلامی این بار نیز حاضر به مصالحه بر سر حقوق هسته‌ای ملت ایران نیست.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور به این ترتیب تلاش کرده به طرف‌های غربی اطمینان دهد که ایرانیان در مذاکرات بغداد جدی هستند و حمایت مقام معظم رهبری از این مذاکرات به مثابه تضمینی است بر جدی بودن ایران در این مذاکرات.

با این حال، گزارش مزبور تلاش کرده است شرایط این مذاکرات را که در حالت تحریم ایران برگزار می‌شوند، با شرایط پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران مقایسه کند. با این وجود از سوی دیگر اذعان شده است که اگر 1+5 بخواهد شرایطی را به ایران تحمیل کند که امنیت منطقه‌ای ایران را به خطر افکند، رهبری جمهوری اسلامی در برابر آن خواهد ایستاد.

در پایان این گزارش تاکید شده است که در هر دو طرف مذاکرات اعم از طرف غربی و طرف ایرانی، نوعی از خوش‌بینی نسبت به مذاکرات 23 ماه مه در بغداد به چشم می‌خورد.




نظر شما :