سطح روابط ایران و سودان ارتقا می‌یابد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۹۰۰۸۷۱ سرخط اخبار
معاون رئیس جمهور سودان با اشاره به سفر دو روزه هیئت بلندپایه ایرانی به این کشور تاکید کرد: در نظر داریم سطح روابط دوجانبه را ارتقا دهیم.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، "نافع علی نافع" پس از استقبال رسمی از "علی سعیدلو" معاون رئیس جمهوری ایران و هیئت 48 نفره اقتصادی ایران در خارطوم اظهار داشت: در گفتگو با هیئت ایرانی مسائل مهم موردنظر دو کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به گرمی روابط ایران و سودان افزود: در این دیدار پیام "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری ایران تقدیم "عمر البشیر" می شود.

در ادامه این کنفرانس خبری معاون رئیس جمهوری ایران از تمایل تهران برای توسعه روابط با خارطوم خبر داد و افزود: هیئت ایرانی شامل بخش دولتی و خصوصی می شود که در تلاش برای ایجاد روابط در جهت مصالح دو کشور هستند.

خاطرنشان می شود سفر هیئت ایرانی به خارطوم دو روزه است و طی آن معاون رئیس جمهوری ایران با "علی عثمان طه" معاون اول رئیس جمهور سودان، "احمد الطاهر" رئیس پارلمان و برخی دیگر از وزرای سودانی دیدار می کند.

دیدار علی سعیدلو از برخی پروژه های انجام شده از سوی ایران در سودان و افتتاح برخی طرحهای دیگر از جمله برنامه های وی در این سفر دو روزه است.

 

نظر شما :