پادشاه عربستان میانجی گری کرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۹۰۰۸۱۴ سرخط اخبار
در پی تلاش‌های مکرر مقامات مصری برای بازگشت سفیر عربستان به این کشور، پادشاه عربستان دستور بازگشت سفیر این کشور در مصر را به قاهره صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، در پی برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت عربستان در قاهره و بسته شدن سفارت این کشور، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در دیدار با هیات مصری بلندپایه دستور بازگشت سفیر کشورش را به سفارت عربستان در قاهره صادر کرد.

وی همچنین در این دیدار دستور داد که سفارت عربستان در قاهره هر چه سریعتر بازگشایی و فعالیت‌های کارکنان آن سر گرفته شود. پادشاه عربستان در این دیدار همچنین به روابط عمیق کشورش با مصر اشاره کرد و گفت: چیزی که اخیرا در روابط دو کشور ایجاد شده ، برای هر شهروند عربستانی و مصری دردآور است اما تاریخ طولانی روابط مصر و عربستان هرگز با چنین اتفاقاتی زیرسوال نمی‌رود.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز ضمن ابراز خرسندی نسبت به موضع مصر عنوان داشت: در برابر چنین موضع شایسته‌ای از سوی دولت مصر ما نمی‌توانیم چیزی بگوییم جز اینکه اعلام کنیم هرگز اجازه نمی‌دهیم چنین بحران‌های زودگذری طولانی شود.

هیات مذکور مصری متشکل از اعضای پارلمان این کشور از جمله "محمد الکتاتنی" و "احمد فهمی" روسای مجلس شعب و شورا بود و عصر روز پنجشنبه به منظور حل بحران ایجاد شده در روابط مصر و عربستان وارد ریاض شده بود.
 

نظر شما :