واکنش رسانه های عربی به انتخابات

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۳:۱۵ کد : ۱۹۰۰۸۰۶ سرخط اخبار
 
برخی رسانه های عربی با پرداختن به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، ضمن اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب درباره حضور مردم، استقبال از مرحله دوم را گسترده توصیف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشت : رای دهندگان ایرانی از صبح جمعه برای انتخاب 65 نماینده در مناطقی که به دور دوم کشیده شده است به پای صندوقهای رای رفتند.

این روزنامه نوشت : عملیات رای گیری در 18 استان که 33 حوزه انتخاباتی را شامل می شود انجام می شود تا سرنوشت 65 کرسی که 130 نامزد بر سر تصاحب آن با یکدیگر رقابت می کنند، مشخص شود.

روزنامه فوق بیان کرد: رقابت اصلی با 25 کرسی متعلق به  حوزه انتخاباتی تهران است.تعداد نمایندگان مجلس ایران 290 نماینده است که 225 نفر از آنها در انتخابات دوم مارس گذشته انتخاب شده اند.

این روزنامه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری درباره حضور پرشور مردم در انتخابات پرداخته است. 

از سوی دیگر پایگاه الانتقاد در مطلبی با عنوان حضور گسترده در صندوقهای رای در ایران آورده است : صندوقهای رای در مرحله دوم انتخابات مجلس ایران شاهد استقبال گسترده در ساعات اولیه رای گیری بود.

این پایگاه نوشت : بر اساس گزارشهای وارده از 18 استان ایران و تهران استقبال خوب بوده است این در حالی است که مصطفی محمد نجار وزیر کشور ایران از اعلام نتایج دور دوم 24 ساعت پس از پایان رای گیری در همه مناطق خبر داد.

از سوی دیگر پایگاه الیوم السابع اعلام کرد: تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که مراکز اخذ رای از صبح جمعه گشوده شده است و مردم برای انتخابات مرحله دوم مجلس به پای صندوقهای رای رفته اند.

این پایگاه نوشت : مراکز رای گیری در ساعت هشت صبح آغاز شده است و در ساعت شش بعد از ظهر پایان می یابد.

شبکه المنار لبنان نیز در مطلبی با عنوان مرحله دوم انتخابات پارلمانی...امام خامنه ای مردم را به حضور دعوت کردند، آورده است : مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران برای انتخاب 65 نماینده باقیمانده آغاز شد.

این شبکه بیان کرد: امام خامنه ای هنگام انداختن رای خود به صندوق از مردم ایران خواست که دور دوم را نیز مانند مرحله اول جدی بگیرند، ایشان شرکت در انتخابات را مهم و بزرگ توصیف کردند.

امام خامنه ای افزود: به هر میزان که نمایندگان حوزه انتخابی با آرای بیشتری برنده شوند این سبب افزایش اعتبار آنها می شود و موجب می شود که با توان بیشتری کار کنند.

نظر شما :