نگرانی تل‌آویو از امتیازدهی غرب به ایران

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۰۰۸۰۳ سرخط اخبار

رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل در آستانه مذاکرات آتی 1+5 با ایران در بغداد از نگرانی تل‌آویو درباره امتیازدهی فراوان غرب به ایران برای دستیابی به توافقی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "هاآرتص"، "یعکوف آمیدرور" رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل طی هفته جاری به لندن  سفر کرد تا با مقامات این کشور در باره نشست آتی ایران با قدرت‌های جهانی در بغداد گفت‌وگو کند.

طی این نشست‌ها، مقامات انگلیسی به آمیدرور این اطمینان را داده‌اند که آلمان و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل درباره نگرانی‌ها درباره ایران بی‌تفاوت نیستند اما این احتمال وجود دارد که ایران به درخواست‌ کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای خود پاسخ مثبت دهد.

یعکوف آمیدرور در این سفرها با "کیم داروچ" همتای انگلیسی خود، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه و مقامات ارتش نظامی و اطلاعاتی انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

"ماتیو گولد" سفیر انگلیس در اسرائیل به روزنامه هاآرتص گفت: مذاکرات متمرکزی درباره ایران وجود دارد. ما یادداشت‌ها درباره رویکرد مذاکرات را مقایسه می‌کنیم و چگونگی تشدید تحریم‌ها و تحلیل پیشروی برنامه هسته‌ای ایران را نیز بررسی می‌کنیم.

یعکوف آمیدرور همچنین با مقامات آلمانی دیدار کرد و در بروکسل نیز با "هلگا اشمیت" مشاور ارشد "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اروپا که مسئول آماده کردن موضع اروپایی‌ها پیش از مذاکرات بغداد است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمیدرور در تمامی دیدارها از نگرانی اسرائیل از امتیازدهی زیاد به ایران برای دستیابی به توافقی اخبر داد. اسرائیل به ویژه نگران است که برخی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نیز برداشته شود. 

نظر شما :