نظریه تهدید موشکی ایران ساختگی است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۰۰۷۹۹ سرخط اخبار

رئیس ستاد کل ارتش روسیه با اعلام اینکه نظریه تهدید موشکی از جانب ایران و کره شمالی ساختگی و غیرمحتمل است، گفت: تسلیحات نظامی روسیه بدون تخریب فیزیکی قادرند عوامل سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا را از کار بیاندازند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، ژنرال "نیکولای ماکاروف" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز پنج‌شنبه در کنفرانس کنفرانس بین المللی مربوط به سپر موشکی در مسکو اعلام کرد که نظریه تهدید موشکی از جانب ایران و کره شمالی یک نظریه ساختگی و کاملا غیرمحتمل است.

ماکاروف معتقد است که این دو کشور زیر فشار تحریم‌های بین المللی قرار دارند و در چنین شرایطی بکارگیری موشک‌های بالستیک قاره پیما در نیروهای مسلح ایران و کره شمالی اگر کلا قابل تحقق باشد، امری بسیار دشوار است.

ژنرال ماکاروف در عین حال تاکید کرد که تسلیحات نظامی روسیه این امکان را به این کشور می‌دهد تا عوامل سپر موشکی را بدون هیچ تخریبی و با کمک اصول فیزیکی خاص از کار بیاندازند.

به گفته وی، این امکان وجود دارد که تعداد زیادی از عوامل ساختاری سپر موشکی را از بین برد، بدون آنکه نیازی به نابودی فیزیکی آنها باشد و روسیه دارای چنین تجهیزاتی است.

این مقام بلندپایه نظامی روس یادآور شد که حل و فصل مسائل مربوط به سپر موشکی در بسیاری از موارد به امنیت در منطقه اروآتلانتیک و در مجموع در کل جهان بستگی دارد.

رئیس ستاد کل ارتش روسیه همچنین هشدار داد که استقرار تسلیحات تهاجمی جدید در جنوب و شمال غربی روسیه برای  مقابله با سامانه‌های دفاع ضد موشکی اروپایی، از جمله استقرار موشک‌های «اسکندر» در منطقه کالینینگراد، تنها یکی از گزینه‌های احتمالی برای نابودی ساختارهای سپر موشکی در اروپا و در صورت وخامت اوضاع پیرامون موضوع سپر موشکی، تصمیمات لازم برای بکارگیری از ابزارهای پیش‌گیرانه برای نابودی این سامانه ها اتخاذ خواهد شد.

کنفرانس بین المللی مربوط به مسئله سپر موشکی 4-3 ماه مه در مسکو در حال برگزاری است. در این کنفرانس بیش از 200 مقامات سیاسی و نظامی بلندپایه از 50 کشور جهان شرکت دارند و مقامات مسکو قصد دارند از این موقعیت استفاده کرده و خطرناک بودن سامانه دفاع ضد موشکی که آمریکا در حال ایجاد آن در اروپا است را به جهانیان ثابت کند.




نظر شما :