تل‌آویو در پی اسکان منافقین در آذربایجان

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۰۰۷۸۹ سرخط اخبار
 
رژیم اسراییل قصد دارد اعضای گروهک تروریستی منافقین را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای اسکان دادن تروریست‌های ضد ایرانی در ۵ کشور متحد امریکا در خاورمیانه، در جمهوری آذربایجان سکنی دهد.

پرس تی وی نوشت: گفته می‌شود لابی‌های اسراییلی مقامات جمهوری آذربایجان را برای پذیرفتن و سکنی دادن به تروریست‌های گروهک منافقین در پایگاه‌ها و پایگاه‎های هوایی متروکه تحت فشار قرار می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید، این موضوع در مذاکرات اخیر آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم اسراییل و مقامات آذری در باکو در اواخر آوریل مطرح شده است.

دولت جمهوری آذربایجان اخیرا ۴ پایگاه از ۱۶ پایگاه هوایی و نظامی متروکه موجود در این کشور را فعال کرده است. این چهار پایگاه را رژیم تل‌آویو اجاره کرده است. جمهوری آذربایجان قصد دارد پایگاه‌های دیگر را نیز فعال کند.

رژیم اسراییل ظاهرا به دنبال پایگاه‌هایی در آذربایجان با شرایط یکسان با کمپ اشرف در عراق است تا مانع انحلال کامل این گروهک تروریستی شود. کمپ اشرف در ۱۵۰ کیلومتری غرب مرز ایران و در خاک عراق قرار دارد.

در پی تصمیم دولت عراق برای اخراج این گروهک تروریستی از خاک خود، کاخ سفید با مقامات جمهوری آذربایجان، اردن، پاکستان، قطر و عربستان سعودی در حال گفت‌وگو برای اقناع آن‌ها برای پناه دادن به اعضای گروهک منافقین در خاک خود است.

گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۹۸۶ به عراق فرار کرد و در آن جا تحت حمایت صدام حسن دیکتاتور اعدام شده این کشور قرار گرفت و کمپ خود را در نزدیکی مرز ایران مستقر کرد.

این گروهک تروریستی همچنین به صدام در سرکوب قیام سال ۱۹۹۱ در جنوب عراق و نسل کشی کردهای عراق کمک کرد. منافقین همچنین بارها علیه مردم و مقامات دولتی ایران حملاتی را انجام داده‌اند.

نظر شما :