اسناد موجود در خانه بن لادن منتشر شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۹ کد : ۱۹۰۰۷۸۳ سرخط اخبار
 
اسناد بازسازی شده به دست آمده از محل کشته شدن اسامه بن لادن که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد که رهبرای مرکزی القاعده در مورد چگونگی مدیریت گروه نوظهوری از درون القاعده نگران بوده است. 

به گزارش «تابناک»، در نامه ای که بن لادن به یکی از معاونان ارشدش در سال 2010 نوشته است، در مورد اشتباهات فزاینده که توسط «برادران» در کشورهایی همچون عراق و یمن رخ می دهد، هشدار داده بود و برای منظم کردن گروه فشار وارد کرده بود.

«واشنگتن پست» در ادامه با اشاره به اسنادی که روز پنجشنبه توسط «مرکز مبارزه با تروریسم» آکادمی نظامی آمریکا منتشر شده است می نویسد که بن لادن و دیگران نسبت به حملات گروه ها به مسلمانان، عملیات های رسانه ای نامناسب، و بی توجهی به تمرکز انرژیشان برای حمله به آمریکا و متحدان غربیش ناامید بودند.

این گزارش همچنین می افزاید که هیچ مدرک صریحی در مورد حمایت سازمانی پاکستان از القاعده و عملیات هایش وجود ندارد. این درحالی است که پیش از این بسیاری نسبت به رابطه بن لادن و عناصر اطلاعت پاکستان بدگمان بودند.

گفتنی است که این جزئیات از 17 سندی که از میان 6000 سند به دست آمده از محل زندگی بن لادن به دست آمده است، منتشر شده است و اخبار تکمیلی نیز به آن اضافه خواهد شد.

نظر شما :