برخی مقامات اسرائیلی به ایران خدمت می‌کنند!

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۸ کد : ۱۹۰۰۷۸۲ سرخط اخبار
 
جنگ لفظی میان مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی درباره موضوع هسته‌ای ایران در روزهای گذشته به اوج خود رسیده است. در این میان، گویا اظهارات برخی مقامات اسرائیلی درباره ایران، بیش از همه «ایهود باراک»، وزیر دفاع این رژیم را به ستوه آورده است.

به گزارش «تابناک»، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، امروز در سخنانی، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر سابق، «مئیر داگان»، رئیس سابق موساد و «یووال دیسکین»، رئیس سابق امنیت داخلی این رژیم را به شدت مورد انتقاد قرار داده و اظهارات آنان را در خدمت ایران دانسته است.

باراک امروز در جریان یک مصاحبه با لحنی تحقیرآمیز درباره این سه نفر سخن گفته است که: «دار و دسته اولمرت به سرتاسر جهان سفر می‌‌کنند و به گونه‌ای سخن می‌‌گویند که در خدمت ایران هستند».

وی همچنین در این مصاحبه سه شخص نامبرده را متهم کرده که موضع اسرائیل درباره ایران را تضعیف می‌‌کنند.

باراک در این باره گفته: «اولمرت، داگان و دیسکین در جهان سفر می‌‌کنند و دستاوردهای اسرائیل در تبدیل موضوع ایران به مسأله‌ای اضطراری ـ نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای همه دنیا ـ را تضعیف می‌‌کنند».

وی همچنین اظهارات متعدد دیسکین راجع به ایران را محکوم کرده و گفته: «این حتی حوزه تخصص یا مسئولیت وی هم نیست».

اما این اظهارات باراک بی پاسخ نمانده و با واکنش شدیداللحن اولمرت روبه‌رو شده است. اولمرت با انتقاد از باراک گفته که وی بی‌گمان به زودی از صحنه سیاست محو خواهد شد.

باراک در این باره گفته است: «حقیقت این است که یک نخست وزیر سابق و سه رئیس نهادهای امنیتی اسرائیل ـ که سال‌ها با حساس‌ترین مسائل درباره امنیت اسرائیل سر و کار داشته‌اند ـ بر این باورند که باراک به زودی از نقشه سیاسی اسرائیل محو خواهد شد و پشت سر خود خسارات بزرگی بر جای خواهد گذاشت که به امنیت دولت لطمه می‌‌زند. هر شهروند اسرائیلی باید نسبت به این امر هشیار باشد».

این جدال لفظی، جدیدترین نشانه از شکاف رو به افزایش در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی درباره موضع این رژیم نسبت به ایران است؛ شکافی که در ماه‌های گذشته روز به روز تقویت شده و اینک همزمان با طرح موضوع انتخابات زودهنگام در این رژیم، به اوج خود رسیده است.

این اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها در کنار نظرسنجی‌های انجام شده از شهروندان رژیم اسرائیل ـ که بیانگر مخالفت بیشتر آنان با حمله به ایران است‌ ـ بیش از پیش دولت نتانیاهو را به موضع ضعف رانده و یکی از دلایلی است که این دولت را به برگزاری انتخابات زودهنگام واداشته است.

نظر شما :