سازمان ملل 3 شرکت کره‌شمالی را تحریم کرد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۵ کد : ۱۹۰۰۷۷۹ سرخط اخبار
 
کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سه شرکت کره‌شمالی را به لیست سیاه شرکت‌هایی که از انجام مبادلات تجاری بین‌المللی محروم هستند، اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصمیم شورای امنیت در مورد کره شمالی پس از آن اتخاذ شد که چین با تحریم این شرکت‌ها موافقت کرد.

سازمان ملل متحد اعمال این تحریم‌ها را واکنشی به آزمایش موشکی از سوی کره شمالی در ماه گذشته قلمداد کرد.

تصمیم برای انسداد دارایی‌های این شرکت‌ها و منع آنها از تجارت بین‌المللی توسط کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار تحریم ۴۰ شرکت کره شمالی بودند اما چین مانع این اقدام شد.

تنش در شبه‌جزیره کره از زمان پرتاب روز ۱۳ آوریل بالا گرفته است. پیونگ‌یانگ در آن زمان اعلام کرد که قصد استقرار یک ماهواره در فضا را دارد اما منتقدان آن را پوششی برای انجام آزمایشی موشکی تلقی کردند که براساس قطعنامه‌های سازمان ملل ممنوع است.

کمیته تحریم‌ها در روز چهارشنبه سه شرکت «گروه کاج سبز»، «شرکت توسعه بانکی آمروگانگ» و «شرکت تجاری هیونگجین کره» را در فهرست سیاه قرار داد.

این کمیته اعلام کرد که همه این شرکت‌ها در تامین مالی، صادرات و خریداری سلاح دست داشته‌اند.

سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل با تمجید از این تصمیم گفت که این اقدام واکنشی جدی و قابل اعتنا به تحریک های کره شمالی است.

وی مدعی شد: این تدابیر باعث انزوای بیشتر کره شمالی خواهد شد و پیونگ‌یانگ برای پیش بردن برنامه‌های نامشروعش با دشواری بیشتری روبرو خواهد بود.

در همین حال، کمیته تحریم‌ها اقلام بیشتری را در فهرست کالاهای غیرقابل انتقال به داخل و خارج از کره شمالی قرار داد.

پیش از این فهرست تحریم‌های کره شمالی شامل هشت شرکت و پنج تن بود.

پیونگ یانگ هنوز رسما در مورد تحریم های تازه اظهار نظر نکرده است. 

نظر شما :