سارکوزی: اولاند دروغگوست

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۰۰۷۶۵ سرخط اخبار

در یک مناظره پرتنش تلویزیونی، نیکلا سارکوزی و فرانسوا اولاند، دو کاندیدای ریاست‌جمهوری فرانسه، سخنان تندی را نسبت به یکدیگر رد و بدل کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری راشاتودی، نیکلا سارکوزی و رقیب سوسیالیستش، فرانسوا اولاند، چهار روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در یک مناظره داغ تلویزیونی حضور به هم رساندند. این مناظره به عنوان یکی از آخرین امیدهای سارکوزی مطرح بود که احتمالا باید طعم شکست را از رقیب سوسیالیستش بچشد. 

بنابراین گزارش، این مناظره پرتنش سه ساعته که میلیون‌ها نفر از رای‌دهندگان فرانسوی شاهد آن بودند، بسیاری از موضوعات داغ روز از مسائل اقتصادی گرفته تا مساله مهاجرت را تحت پوشش قرار می‌داد.

در مناظره مزبور، اولاند، سارکوزی را متهم کرد که در بین مردم فرانسه شکاف پدید آورده است. وی ادعا کرد که اگر به ریاست جمهوری برگزیده شود، "رئیس‌جمهور عدالت" خواهد بود. وی ابراز داشت که سارکوزی حاضر به پذیرش عملکرد خود نیست و در شرایطی که اقتصاد فرانسه با مشکل مواجه است، تنها به دنبال راضی ساختن خود است.

اولاند خطاب به سارکوزی گفت: "آقای سارکوزی، شما برای اینکه خود را قربانی جلوه دهید، کار سختی در پیش دارد. انگار هیچ چیز تقصیر شما نیست. شما همیشه یک راه فرار دارید. این شما نیستید که مشکل دارید، بحران است که به شما ضربه می‌زند. هر چه اتفاق افتد، شما همیشه راضی هستید."

در ادامه، سارکوزی نیز اولاند را به دروغ‌گویی در خصوص آمار و ارقام اقتصادی متهم کرد و ابراز داشت که وی شخصیتی تفرقه‌افکن در جامعه فرانسه نبوده و در دوران 5 ساله ریاست‌جمهوری وی خشونت اجتماعی شکل نگرفته است.

سارکوزی خطاب به اولاند گفت: "آقای اولاند، وقتی این‌چنین بی‌شرمانه دروغ می‌گویید، من چرا باید بپذیرم؟"

وی ابراز داشت که نباید به‌خاطر بحران‌ اقتصادی فرانسه مورد سرزنش قرار گیرد زیرا که وی تنها مقصر نیست.

سارکوزی ابراز داشت که فرانسه باید تلاش بیشتری برای کاهش هزینه‌ها و بدهی‌ها به عمل آورد در حالی که اولاند بر اجرای برنامه‌های تشویقی از سوی دولت تاکید دارد.

سارکوزی به شدت به برنامه‌های اقتصادی رقیبش حمله و ادعا کرد که برنامه اولاند برای افزایش 600 هزار شغل در حوزه خدمات اجتماعی بدهی‌های فرانسه را به شدت افزایش می‌دهد. اولاند نیز در پاسخ سیاست‌های اصلاح قوانین مالیاتی از سوی سارکوزی را به باد انتقاد گرفت و ادعا کرد که این اصلاحات به نفع ثروتمندان است. وی تصریح کرد که این وضعیت قابل تحمل نیست.

یکی دیگر از مباحث جدی، مساله مهاجرت بود. در این خصوص هر دو کاندیدا تا قدری مواضع مشترک اتخاذ کردند تا بتوانند آرای راستگرایان حامی "ماری لوپن" را جلب کنند. لوپن که سردمدار جبهه ملی است، از تایید هیچ از یک دو کاندیدا به طور رسمی استقبال نکرده است. وی در دور اول انتخابات 17.9 درصد آرا را به‌دست آورده بود.

سارکوزی بر لزوم محدودسازی بیشتر مهاجرت تاکید کرد و اولاند نیز ادعا کرد که ممنوعیت استفاده از روبند برای زنان مسلمان را همچنان اجرا خواهد کرد. وی همچنین ابراز داشت که اجازه نمی‌دهد برای کسب رضایت مسلمانان، در کافه‌ها منوهای متفاوت ارائه شود یا ساعات شنای بانوان و آقایان در استخرهای عمومی از هم تفکیک شود!

اولاند در اکثر نظرسنجی‌ها با حداقل 54 درصد آرا از سارکوزی پیش است. در انتخابات دور اول نیز آرای وی 7 درصد از سارکوزی بیشتر بود. دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه روز ششم ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.




نظر شما :