شرکت‌های‌ بی اعتنا به تحریم ایران مجازات می‌شوند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۸ کد : ۱۹۰۰۷۳۷ سرخط اخبار

رئیس‌جمهوری آمریکا در اقدامی با هدف همسو کردن جهان با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا، با امضای حکمی به وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه داده تا شرکت‌هایی را که از اجرای تحریم‌ها علیه ایران و سوریه طفره می‌روند تنبیه کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، "باراک اوباما" با امضای حکمی به وزارت خزانه‌داری آمریکا این اجازه را داده است تا آندسته از شرکت‌ها و افرادی که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سوریه پیروی نکنند، تنبیه کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد که حکم صادر شده اوباما به این وزارتخانه اجازه می‌دهد تا تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سوریه را تشدید بخشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود با اشاره به مجوزی که اوباما برای این وزارتخانه صادر کرده است، گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌اکنون توانمندی و قابلیت دارد تا آشکارا نهادها و افراد خارجی که در فعالیت‌های فریبکارانه و دو پهلو (طفره از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سوریه) شرکت‌ دارند را تعیین هویت کرده و دسترسی آنها را به نظام‌های مالی و تجاری آمریکا ممنوع کند.

علیرغم همکاری‌های همه جانبه ایران در زمینه برنامه هسته‌ای خود با جامعه بین‌الملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمریکا علاوه بر تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران، تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ایران تحمیل کرده است و این در شرایطی است که بسیاری از مقامات آمریکایی اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران ناکارآمد است و نمی‌تواند برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کند.




نظر شما :