تقلای تل آویو برای برهم زدن مذاکرات ایران با غرب

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۹۰۰۷۱۴ سرخط اخبار
انتقادات مقامات رده بالای رژیم صهیونیستی از طرح جنگ با ایران و نزدیک شدن به دور دوم مذاکرات هسته‌ای، حامیان جنگ را برای بر هم زدن فضای مثبت موجود به تکاپو انداخته است.
به گزارش فارس، روزنامه دیلی‌تلگراف چاپ انگلیس امروز با انتشار مقاله‌ای سعی کرد تا علاوه بر تخریب منتقدین "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ایران را تهدید جدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی نشان دهد.

این مقاله که به قلم "کان کاگلین" سردبیر بخش خارجی این روزنامه نوشته شده، ابتدا به تمجید از رژیم صهیونیستی و ساختار داخل این رژیم می‌پردازد. کاگلین در ادامه و در راستای تلاش‌ها برای بی اثر کردن انتقادات موجود از طرح حمله به ایران، به تخریب "یووال دیسکین" رئیس پیشین "شین‌بت" (آژانس امنیت داخلی اسرائیل) می‌پردازد.

دیسکین روز جمعه شدیدا از طرح بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم برای حمله به ایران انتقاد کرده و این دو نفر را به فریب افکار عمومی در قضیه ایران متهم کرد.

کاگلین در نهایت مدعی می‌شود که ایران همواره پس از انقلاب‌اسلامی این کشور عنوان کرده است که اسرائیل را نابود خواهد کرد، چه با سلاح هسته‌ای و چه بدون آن.

انتشار این مقاله پس از آن صورت می‌گیرد که خبرهایی مبنی بر تلاش مقامات رژیم صهیونیستی برای تخریب دیسکین و دیگر منتقدین نتانیاهو منتشر شده است و بر اساس آن مقامات این رژیم تلاش می‌کنند تا به نحوی صحبت‌های دیسکین را بی‌اعتبار جلوه دهند.

مقاله فوق را می‌توان تلاشی مستقیم در جهت رسیدن به این هدف ارزیابی کرد، ضمن اینکه با توجه به نزدیک شدن به زمان دور دوم مذاکرات ایران و 1+5، انگلیس و برخی کشورها تلاش می‌کنند تا با معرفی ایران به عنوان یک تهدید، مانع از دست‌یابی توافق در مذاکرات آتی شوند.
 

نظر شما :