سوریه آماده گفت‌وگو با مخالفان است

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۹۰۰۶۸۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق آماده گفت‌وگو با همه معارضانی است که مخالف دخالت خارجی در کشورشان هستند و حاضر نیستند اسب تروای دیگر کشورها شوند.

به گزارش فارس، جهاد المقدسی سخنگوی وزارت خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط مصر اعلام کرد که دمشق آماده گفت‌وگو با هر یک از مخالفانی است که مخالف دخالت خارجی در این کشور هستند.

المقدسی اعلام کرد: ما برای گفت‌وگو با هر یک از مخالفانی که دخالت نظامی خارجی را رد می‌کنند، و برنامه‌[شان] بر اساس برنامه‌های ملی باشد و تبدیل به اسب تروا برای کشوری یا جریانی نشود، هیچ ممنوعیتی نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه با اشاره به ورود ناظران بین‌المللی گفت: درخواست ورود ناظران به سوریه، اساسا درخواست سوریه بود قبل از آنکه درخواستی بین‌المللی یا عربی باشد. این مسئله را بشار اسد رئیس جمهوری، در دیدارهای خود با میهمانان سوریه مطرح کرده بود.

وی یکی از مشکلات سوریه را انتقال وارونه حقیقت این کشور به افکار عمومی دانست و گفت: آنچه سوریه از آن رنج می‌برد انتقال نادرست حقیقت سوریه است. در نتیجه ورود ناظران بین‌المللی می‌تواند حقیقت سوریه را به صحنه بین‌المللی منتقل کند که چه گروهک‌های مسلحی در این کشور وجود دارند. این مسئله دیگر جای بحث ندارد. کاملا طبق آخرین گزارش ناظران اتحادیه عرب در سوریه، مستند شده است.

جهاد المقدسی بحران سوریه را «بحران ترکیبی» خواند و گفت: برخی دخالت می‌کنند. برخی حمایت مالی می‌کنند و برخی در رسانه‌ها مستقیما تحریک می‌کنند. وزیران خارجه برخی کشورها آشکارا اعلام می‌کنند که تحرکات در سوریه را مسلح می‌کنند و برخی کشورهای همسایه هم هستند که میزبان گروه‌های نظامی شده‌اند و این کشور همسایه پیوستن به روند سیاسی [حل بحران] را رد می‌کند.

تاکنون سعود الفیصل و حمد بن جاسم وزرای خارجه عربستان و قطر آشکارا خواستار حمایت تسلیحاتی از گروهک‌های مسلح تروریستی سوریه شده‌اند.

ترکیه نیز میزبان گروهک‌های مسلحی است که تحت نظر افسران اسرائیلی و آمریکایی آموزش می‌بینند.




نظر شما :