درخواست اشتون برای اجرای طرح عنان در سوریه

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۹۰۰۵۹۳ سرخط اخبار

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تمامی طرفین سوریه خواست تا با اجرای طرح ۶ ماده‌ای "کوفی عنان" به خشونت‌ها پایان دهند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، "کاترین اشتون" در جدیدترین سخنان خود در خصوص تحولات سوریه از تمامی طرفین سوری خواست تا طرح 6 ماده‌ای "کوفی عنان" را اجرا کرده و خشونت‌ها را متوقف کنند.

وی ضمن ابراز نگرانی درباره ادامه خشونت‌ها در سوریه، علیرغم اعلام آتش‌ بس و حضور ناظران سازمان ملل در سوریه در بیانیه‌ای از تمامی طرفین سوری خواست تا هرچه سریعتر تمامی انواع خشونت را متوقف کنند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: من بشدت درباره ادامه خشونت‌ها در سوریه نگران هستم که این خشونت‌ها در تضاد با آتش‌بسی است که از 12 آوریل اجرایی شد و همچنین در تضاد با حضور ناظران سازمان ملل در سوریه است.

اشتون از دولت سوریه خواست تا اطمینان حاصل کند که آتش‌بس در سوریه حکم‌فرما است و علیرغم آنکه "بشار اسد"رئیس‌جمهوری سوریه در یک سال گذشته چندین بار دستور عفو عمومی صادر کرده است و صدها نفر از افراد بازداشت شده آزاد شده‌اند، اشتون از  دولت سوریه خواست تا زندانیان سوری را آزاد کند.

وی همچنین از دولت سوریه خواست تا به خبرنگاران اجازه فعالیت، به مخالفان اجازه برگزاری تظاهرات صلح‌آمیز و همچنین اجازه کمک‌های بشردوستانه را صادر کند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: لازم است که همه تلاش کنند تا فرایند استقرار ناظران سازمان ملل در سوریه تسهیل و تسریع بخشیده شود.




نظر شما :