هتاکی مجدد کشیش آمریکایی نسبت به قرآن کریم

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۹۰۰۵۹۲ سرخط اخبار

با وجود درخواست وزارت دفاع آمریکا، تری جونز، کشیش هتاک فلوریدایی برنامه خود را برای سوزاندن قرآن مجددا عملی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این کشیش هتاک می‌گوید که این‌بار قرآن را در اعتراض به بازداشت یک کشیش در ایران سوزانده است. وی این‌بار به همراه قرآن مجید، تصاویری را نیز که ادعا می‌کرد تصاویر پیامبر اسلام (ص) است، به آتش کشید.

به نوشته بی‌بی‌سی، تصاویر این قرآن‌سوزی به صورت زنده از شبکه اینترنت پخش می‌شد. پیش از این، وزارت دفاع آمریکا از جونز خواسته بود که با در نظر داشتن عواقب این اقدام، از تصمیمش برای سوزاندن قرآن صرفنظر کند.

مقامات پنتاگون گفته بودند که امیدوارند کشیش جونز پیش از عملی کردن این تصمیم خود، امنیت سربازان آمریکایی را که در خارج از این کشور خدمت می‌کنند، در نظر بگیرد. تری جونز پیش از سوزاندن قرآن ادعا کرد که از این کار هیچ نفع یا لذتی نمی‌برد.

این اقدام کشیش هتاک آمریکایی بازتاب چندانی در رسانه‌های آمریکا نداشته و واکنش‌های اندکی به آن نشان داده شده است. در ماه مارس سال گذشته، برنامه‌ریزی تری جونز برای اقدامی مشابه، زمینه‌ساز اعتراضاتی گسترده در افغانستان شد. در آن زمان، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، اقدام وی را به عنوان "اقدامی از روی تعصب و عدم‌تحمل"، محکوم کرد.

تری جونز تهدید کرده بود که در سالگرد حوادث 11 سپتامبر در سال گذشته نیز دست به اقدام مشابهی خواهد زد، ولی بعدا از این تصمیم خود صرفنظر کرد.

این بار کشیش هتاک آمریکایی، بازداشت یوسف ندرخانی، کشیش ایرانی را دلیل قرآن‌سوزی اعلام کرده است.

یوسف ندرخانی، کشیش پروتستان که 33 سال سن دارد، در اکتبر سال 2009 میلادی، در ایران بازداشت شده است.

گفتنی‌ست مقامات آمریکایی تاکنون هیچ اقدام عملی برای مقابله با اقدامات هتاکانه تری جونز، کشیش روان‌پریش آمریکایی انجام نداده‌اند.




نظر شما :