احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۹۰۰۵۸۹ سرخط اخبار

یک منبع خبری سیاسی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی جلو افتادن انتخابات پارلمانی (کنست) در حال برگزاری نشست‌هایی با مشاوران استراتژیک و کارشناسان نظرسنجی به منظور برنامه‌ریزی برای انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هاآرتص، منابع خبری وابسته به حزب لیکود اسرائیل اظهار داشتند: احتمالا انتخابات پارلمانی در اسرائیل زمانی بین ماه سپتامبر و نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد.

این منبع خبری اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با پیش‌بینی برگزاری زودهنگام انتخابات کنست هم‌اکنون در حال برگزاری نشست‌هایی با مشاوران راهبردی و کارشناسان نظرسنجی است.

این منبع خبری گفت: نزدیکان نتانیاهو وی را تحت فشار قرار دادند تا انتخابات را به جلو بیندازد.

یک منبع خبری در حزب لیکود نیز گفت: هرطور که به این مساله نگاه کنیم دولت اسرائیل تا پایان سال جاری دوام نخواهد آورد.

یک منبع خبری دیگر در حزب لیکود اظهار داشت: نتانیاهو نمی‌خواهد کسی باشد که انتخابات را به جلو بیندازد. وی همچنین پس از شکست در افزایش بودجه نمی‌خواهد انتخابات برگزار کند.

همچنین یکی از دلایل احتمالی برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در اسرائیل قانون پرمناقشه‌ای موسوم به قانون "تال" است که بر اساس آن قرار بود دانشجویان ارتدوکس افراطی از خدمت نظامی معاف شوند. این قانون در ماه فوریه توسط دادگاه عالی اسرائیل بی‌اساس اعلام شد و تا ماه اوت منقضی خواهد شد.

در عین حال آویگدور لیبرمن، رهبر حزب "اسرائیل بیتنا" در مسابقه‌ای در شبکه دو تلویزیون اسرائیل اظهار داشت که حزب وی بر اساس رای‌گیری تاریخ 9 مه در کنست بر سر قانون جایگزین قانون تال، تصمیم خواهد گرفت که انتخابات به طور زودهنگام برگزار شود یا خیر.

لیبرمن اظهار داشت که حزب وی فهرستی که در برگیرنده‌ی همه باشد ارائه خواهد داد.

وی گفت: ما نمی خواهیم هیچ کس را از قلم بیندازیم چه اقلیت‌ها چه هاردیم و همه گروه‌ها. تعهد ما به ائتلاف به پایان رسیده است ما اکنون به رای‌دهندگان تعهد داریم و از آنجا که ائتلاف دیگر با ما سازگاری ندارد ما خود در این باره تصمیم خواهیم گرفت.

از سوی دیگر شائول موفاز، رهبر حزب کادیما اظهار داشت اگر بنیامین نتانیاهو بر سر تاریخ جدیدی به منظور انتخابات زودهنگام مذاکره نکند حزب وی لایحه‌ای را ارائه خواهد کرد تا انتخابات را جلو بیندازد.

این در حالی است که احزاب مخالف کارگر و مرتز نیز برای اقدامی مشابه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

موفاز تاریخ 16 اکتبر را به عنوان تاریخ احتمالی برای انتخابات پارلمانی مطرح کرده است.



نظر شما :