حمایت سلفی‌های مصر از کاندیدایی میانه‌رو

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۹ کد : ۱۹۰۰۵۸۷ سرخط اخبار

احزاب سلفی مصر یکی از رهبران سابق گروه اخوان‌المسلمین را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، شورای تبلیغ سلفی مصر که احزاب و گروه‌های سلفی مصر از جمله حزب النور، حزب الدعوة و حزب آبادانی و توسعه در آن عضویت دارند با برگزاری نشستی عبدالمنعم ابوالفتوح، از رهبران سابق اخوان‌المسلمین مصر را به عنوان نامزد مورد حمایت خود در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

سلفی‌های مصر با این کار سعی دارند تا از تسلط کامل اخوان‌المسلمین بر قدرت در این کشور جلوگیری کنند.

ابوالفتوح از چهره‌های محبوب و سرشناس اخوان‌المسلمین بود که در پی بروز پاره‌ای اختلاف‌ها میان وی و دیگر رهبران اخوان‌المسلمین از این گروه جدا شد.

ناجح ابراهیم، از رهبران سلفی مصر با تاکید بر حمایت همه‌جانبه سلفی‌های مصر از ابوالفتوح، که یکی از رهبران سیاسی میانه‌رو در مصر محسوب می‌شود، گفت: اقدامات و جهت‌گیری‌های نمایندگان اخوان‌المسلمین در پارلمان خصوصا سعد الکتاتنی، رئیس پارلمان نشان‌دهنده اعمال تبعیض اخوان‌المسلمین علیه سلفی‌ها و دیگر گروه‌های اسلامی مصر است و به همین دلیل دیگر گروه‌های اسلامی مصر سعی دارند مانع احتکار قدرت در دست گروهی خاص شوند.



نظر شما :